“סיימנו עם נווה צוף. אמא שלי לא חוזרת”: אחרי התחקיר על הטבח

אורית מרכוס, בתו של יוסף סלומון ואחותם של אלעד וחיה הי"ד, בראיון לאמנון סופר מרדיו דרום: "אמא לא תגור במקום שאנחנו לא יודעים אם שומרים עליו מספיק. לא רוצה לחזור למקום שהיא ראתה את המראות האלה"
יוני גרין
י"ד תשרי התשע"ח / 04.10.2017 00:45

אורית מרכוס, בתו של יוסף סלומון ואחותם של אלעד וחיה הי”ד,  שנרצחו בפיגוע ביישוב חלמיש-נווה צוף, הגיבה היום (שלישי) לדו”ח התחקיר המבצעי שבו נחשפו מחדלים וכשלים רבים ברמת האבטחה של היישוב.

בין היתר נכתב בדו”ח: “ההחלטה לתקצב את שיפור מרכיבי הביטחון בישוב, כשמונה חודשים קודם לכן, לא מומשה מסיבות בירוקרטיות, על אף שהייתה אמורה להתממש כחודש-חודשיים לפני הפיגוע. התוצאה: מכ”מים ומצלמות לא הותקנו והן יכלו לסייע בזיהוי מקדים של המחבל…”

בראיון לאמנון סופר מרדיו דרום אמרה מרכוס: “הבית כמובן עדיין קיים, אבל אמא שלי לא תחזור לשם. היא לא תגור במקום שאנחנו לא יודעים אם שומרים עליו מספיק. אמא שלי נשארה לבד והיא לא מרגישה בטוחה לחזור למקום בו היא ראתה את המראות האלה”.

התחקיר, לדברי מרכוס, רק מחזק את תחושת חוסר הביטחון שהובילה את המשפחה והאם להחלטה הסופית:  “אנחנו מבחינתו ומבחינת היישוב סיימנו שם. גם אמא שלי כבר לא גרה שם. היא עברה לגור לידי במודיעין . אנחנו עוזרים לה בהכל ואנחנו עובדים גם במישורים אחרים. אנחנו גם שותפים למשפט של חלאת האדם הזאת שיושב לו בכלא ומחייך כל יום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות