עיתונאים, שמחות, ולימוד: נחשף מה מסתתר ביומנו האישי של ליצמן

אחרי עיכוב של חצי שנה פרסם שר הבריאות יעקב ליצמן את היומן האישי שלו לבקשת חופש מידע של עמותת "הצלחה" • ההסבר לעיכוב: הצורך למחוק פגישות "רגישות" בנושאים רפואיים • ומה כן יש שם? מרבה להגיע לשמחות, נפגש עם כל מי שמעוניין, ולומד תורה עם מנכ"ל משרד האוצר
אריה ריבקינד
י"ג תשרי התשע"ח / 03.10.2017 13:01

שר הבריאות יעקב ליצמן חשף היום (שלישי) את פרטי היומן האישי שלו, בהתאם לבקשת חופש מידע שהגישו עמותת “הצלחה” והתנועה לחופש המידע.

ליצמן, שהתחייב כבר בחודש מרץ כי היומן יפורסם מיד לאחר חג הפסח, נמנע במשך חודשים ארוכים מפרסום יומן  הפגישות שלו – ובכלי התקשורת כבר היו מי שתהו: “מה יש לו להסתיר?”

לליצמן, מצידו, היה הסבר מקורי לעיכוב: הצורך למחוק פגישות “רגישות” בנושאים רפואיים עלול לגזול זמן וכוח אדם, ואף “לבוא על חשבון הטיפול בפונים הרבים לסיוע”.

רק כעת,  לאחר שאוים בתביעה, נמסר היומן.

לפי אתר ‘כלכליסט’, מעיון בלוח הזמנים של השר עולה כי הוא מרבה להגיע לשמחות כמו חתונות ובריתות, נוהג לערוך פגישה תחת השם “לימוד תורה” עם לא אחר מאשר מנכ”ל משרד האוצר שי באב”ד, ונפגש עם עיתונאים על בסיס קבוע. היומן חושף גם שליצמן נוהג לעסוק לא מעט בפוליטיקה בכלל ובפוליטיקה פנים מגזרית.

הבקשה לחשיפת פרטי היומן של ליצמן הוגשה על רקע ביקורת שהושמעה בשנה האחרונה נגד השר ומשרד הבריאות, לאחר שנחשף בחדשות 2 על קשרים פסולים לכאורה שנרקמו בין לשכת השר לבין חברות טבק. השר עצמו הכחיש לאורך הדרך את הטענות הללו.

מעיון ביומן, שמכסה בעיקר את 2016, לא נחשפות אינדיקציות ברורות לקשרים כאלו, אבל אין ספק שהשר מאפשר מדיניות של דלת פתוחה עבור מי שמעוניין לפגוש אותו. כך הוא נוהג להיפגש עם נציגי עמותות, גורמים במערכת הבריאות וגם עם גורמים מסחריים.

כך, למשל, הוא נפגש לקראת סוף השנה שעברה עם היחצ”ן רני רהב בנוגע לחברת המזון זוגלובק.

השר ליצמן הדף בשבוע שעבר את הביקורת על כך שעדיין לא פרסם את היומן בכך שהוא נוהג בעיקר לבקר חולים. “הרבה מהלו”ז שלי זה ביקור של חולים ובתי חולים זה חלק מהפעילות שלי, ולכן בגלל צנעת הפרט וסודיות רפואית יותר קשה ואני צריך להיזהר יותר וזה הקושי שבדבר”, אמר בסוף השבוע שעבר.

ב’כלכליסט’ מציינים כי מעיון ראשוני ביומן עולה שהשר אכן נוהג לבקר בלא מעט בתי חולים, אך הדבר רחוק מלהיות העיסוק העיקרי שלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רפואיים? עלעק!! כדורים פסיכיאטראיםם
    03/10/2017 17:39
    אלתר
  1. רפואיים? עלעק!! כדורים פסיכיאטראיםם