דריכות בארה”ב: האם סוף סוף נדע מי באמת רצח את הנשיא קנדי?

כמעט 55 שנים אחרי הרצח המפורסם של המאה האחרונה יפורסמו אלפי מסמכים ממשלתיים שלא נראו מעולם - הקשורים לרצח נשיא ארצות הברית ג'ון קנדי בשנת 1963 • הגורם היחיד שרשאי למנוע את פרסום המסמכים הוא הנשיא הנוכחי, דונלד טראמפ
דוד ליבוביץ
י"ב תשרי התשע"ח / 02.10.2017 13:43

55 שנים לאחר הרצח המפורסם של המאה האחרונה, יפורסמו אלפי מסמכים ממשלתיים שלא נראו מעולם הקשורים לרצח נשיא ארצות הברית ג’ון קנדי בשנת 1963.

על פי המדווח באתר ‘פז”ם’, תיאוריות הקשר הרבות סביב הרצח, וסביב האיש לו יוחס המעשה לי הארווי אוסוולד – עומדות לפוג מפני שארה”ב הרשמית תצטרך לשחרר את כל קבצי החקירה הקשורים לרצח והתאריך שהדבר יקרה – לא רחוק: ה-26 באוקטובר השנה.

תאריך זה נקבע בשנת 1992 אז קבע הקונגרס האמריקני כי המסמכים אודות רצח הנשיא צריכים להיחשף תוך 25 שנים אך יש לנשיא זכות למנוע את פרסומם אם יהיה סבור כי הדבר עלול לפגוע במדינה.

החוקרים הרבים מחכים בכליון עיניים לשחרור הצפוי של אלפי המסמכים הכוללים יותר מ-3,000 ראיות שמעולם לא הוצגו בפני הציבור, אלא שעיניהם נשואות לנשיא הנוכחי, דונלד טראמפ שכן הוא כאמור היחיד שיכול לסכל את חשיפת המסמכים של ה-CIA וה-FBI.

חוקרים של רצח קנדי מאמינים כי אוסף הקבצים עשוי לספק תובנות חדשות לגבי נסיעתו של מי שנחשב לרוצח – לי הארווי אוסוולד – למקסיקו סיטי, שבועות לפני הרצח, שבמהלכה ביקר את השגרירויות הסובייטיות והקובניות. לטענת המומחים, במידע שצפוי להיחשף קיימים פרטים על ההסדרים של ארה”ב עם ממשלת מקסיקו, שאפשרה לראשונה לעקוב מקרוב אחר השגרירויות בקובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מתי יחשפו חומרי רצח רבין?
    02/10/2017 14:47
    שלום
  1. נו מתי?