גיוועלד: הרבי מלובביץ’ חייב אישה לקבל אישור לפני נסיעה • והאמת?

קמפיין ציטוטים מהרבי מליובאוויטש זצ"ל על אוטובוסים הקפיץ את כל הפמניסטיות - שפצחו בזעקות: "סעודיה זה כאן?" • מוני אנדר מצעירי חב"ד מסביר בדיוק מה קורה כאן
מוני אנדר
י"ב תשרי התשע"ח / 02.10.2017 12:08

גם אני נחשפתי אתמול לסערת המודעה של אוטובוסי דן שבה, כביכול, יש בשם הרבי מלובביץ’ גישה פטרונית של גברים על נשים.

ויותר מהכל, זה כאב לי.

כי בואו נגיד ככה: אם יש זרם אחד ביהדות החרדית שבו האישה היא לא רק שוות מעמד טוטאלי לגבר אלא אפילו מעבר לכך – זו חב”ד.

ואם יש רב אחד שהוא היחיד והבודד במעמדו שהקדיש חלק ניכר מזמנו כדי לשוחח עם נשים, לדבר עם נשים, לפתח זהות נשית יהודית ולהעצים נשים – זה הרבי מלובביץ’.

דוגמאות יש למכביר.

בכתביו של הרבי; בהתוועדויות שקיים לנשים בלבד, ללא כניסה לגברים; בקבלת הפנים שערך על בסיס קבוע לנשים כמו לגברים; בזהות הנשית עם הארומה היהודית שכל כך ביקש ועודד לפתח.

כולל בשליחות חב”ד, שבה הנשים עובדות לצד בעליהן השליחים הגברים; כולל בכינוס השליחות שמתקיים פעם בשנה, בדיוק כמו כינוס השליחים הידוע – זה ש-4500 המשתתפים בו נראים בתמונה בדיוק אותו הדבר…

לגופה של המודעה – זו יוזמה פרטית של חסיד חב”ד יקר שמפרסם קטעים as it מתוך כתביו של הרבי. ללא עריכה, ללא הנגשה, ללא קונטקסט.

לעיתים סתם מדובר בדברים שלתל-אביבים שבינינו לא ממש ברורים ואולי נשמעים כמו ג’יבריש, ולפעמים מדובר במשהו שמצטייר כמקומם ומכעיס כמו במקרה הנוכחי.

אבל מה באמת המקרה?

ובכן, אישה שביקשה לנסוע לארצות הברית ובקשה את ברכת הרבי לכך. הרבי מצידו התנה זאת בהסכמת בעלה, כדי לשמור על זוגיות בריאה.

אולי התשובה הכי הגיונית, זוגית, רגישה, מתחשבת ומכילה שיכולה להיות.

הרבי מליובאוויטש, נשים

באותה מידה, יש לפחות עשרות מקרים מתועדים, של מקרים זהים אך הפוכים בדיוק: של הגבר שרצה לנסוע למקום x , לעיתים אפילו לצרכים רוחניים, ותשובתו של הרבי היתה חדה כתער:

רק, ואך ורק, בהסכמת האישה!

באישורה.

על דעתה.

ורצוי גם עם חיוך שילווה לכל אורך הנסיעה.

כמו זה שאני מקפיד לקבל מרעייתי לפני נסיעה, ולתת לה כשהיא נוסעת. לאיפה שהיא רוצה.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל שאתה כ"כ מפחד מנשים
    03/10/2017 11:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. היון הבעיה בחב”ד היא הפוכה. גברים מפחדים מנשים ונשים הן השולטות. דברי הרבי הם רק המלצה מבחינתכם. אתם יותר דופקים חשבון לשמאל ומנסים לרצות אותם מאשר לדברי הרבי. הרי הרבי אמר אמת” אישה כשרה עושה את רצון בעלה”, ואתם מתביישים בדברי הרבי. כבר מזמן הפסקתם להיות החסידים של הרבי

  2. 1, אתה גבר ולכן אין לך שכל.
    06/10/2017 00:44
    גבר הוא נחות
  3. גבריות היא נכות. גבריות זה נחות.

  4. תגובה מאוד חשובה!!
    29/10/2020 04:02
    רעות צפורה שרייבר
  5. דברי הרבי אמת!!!!!!!!! לאן אתם רוצים לברוח
    מה יותר טוב משלום בית
    וודאי שזה הסכמה לאחר שמבררים בינהם ודנים יחד בכדי שתהייה בנסיעה שלה השפעה גם כשחוזרת ביותר רוחניות וחיבור לנוכחות ה’ שמאירה את סביבתה ואת הלך מעשיה.
    ביחד הם שוקלים את הנסיעה ואיך לבצע זאת ומי שנשאר בסביה גם עושה טוב ומשפיע חסד על בני הבית לבינתיים ויש לו גם זמן ואפשרות לעבוד במנוחה