מבוכה: אף נציג מהממשלה לא הגיע לטקס הזכרון. נתניהו: טעות מצערת

ראש הממשלה התנצל על היעדרות השרים מטקס הזיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים - והבטיח לשנות את הנהלים • אבי גבאי: "בושה, אין מילה אחרת לתאר את מה שקרה היום בהר הרצל "
אריה ריבקינד
י"ב תשרי התשע"ח / 01.10.2017 23:11

מבוכה וכעס בגלל היעדרות נציג הממשלה מהטקס הרשמי: היום (ראשון) נערך בהר הרצל בירושלים, במקביל לישיבת הממשלה, טקס לזכר הנופלים במלחמת יום כיפור.

את הטקס כיבדו בנוכחותם נשיא המדינה ראובן ריבלין, נציג הכנסת ח”כ חיליק בר והשופט דוד מינץ – נציג בית המשפט העליון. אלא שבטקס לא השתתף אף שר – מה שעורר את זעמן של המשפחות השכולות.

יו”ר יד לבנים, אלי בן שם, קרא לשנות את הנוהל ולחייב שרים להשתתף בטקסי זיכרון.

בעקבות הסערה שפרצה, התנצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, והתחייב לשנות את הנהלים.

“צר לי על כך שלא היה ייצוג לממשלה בטקס הזיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים”, אמר נתניהו. “זוהי טעות מצערת ואני מתנצל בפני המשפחות השכולות. הנחיתי את מזכירות הממשלה לדאוג לכך שלהבא תהיה נציגות בטקסים של חללי מלחמות ישראל.
זוהי חובה שאין גדולה ממנה  כלפי יקירינו שנפלו כדי שאנחנו נחיה במדינתנו”.

יו”ר יד לבנים אלי בן שם אמר בשיחה לחדשות 2: “זה לא כל כך באשמת הממשלה אבל הרבה משפחות זעמו שלא היה זר ממשלה ולא היה שר שיניח זר. לפי הפרוטוקול, לטקסים האלה צריך להיות נציג מדינה ומהרגע שמגיע נציג – במקרה הזה נשיא המדינה, משרד הביטחון לא הזמין שר”.

בן שם הוסיף ואמר: “המשפחות אומרות: לא הנשיא שלח את הילדים שלנו למלחמה אלא ממשלת ישראל, היא זו שקיבלה את ההחלטות ומן הראוי, אנחנו ציפינו לפחות שיניחו זר ויכבדו אותנו”.

ח”כ חיליק בר מהמחנה הציוני, שנכח בטקס, זעם גם הוא על היעדר נציג ממשלה מהטקס: ‏”לא היה שר ששכח להגיב על רצח 3 חללינו הגיבורים בהר אדר, אך 2,297 חללים הם שכחו. חשתי בושה”.

יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, כתב בפייסבוק: “ממשלה שאינה מכבדת את העבר, גם ההווה שלה דל, ועתידה לסיים את דרכה”.

גאי תקף: “בושה, אין מילה אחרת לתאר את מה שקרה היום בהר הרצל בטקס לזכר 2,222 החיילים. לכל אחד מהם הורים, אחים, אחיות, חברים לנשק שחלקם היו שם היום, נושאים שק כבד של כאב על גבם מהמלחמה הנוראית ההיא – ואף שר לא חושב שזה מספיק חשוב כדי להגיע ולהסתכל להם בעיניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות