משרד המשפטים: לפ”מ תחרים את ‘הפלס’ שמסית נגד החיילים החרדים

משרד המשפטים החליט לאפשר ללשכת הפרסום הממשלתית להחרים את ביטאון הפלג הירושלמי - בגלל ההסתה כנגד חיילים החרדים שהתגייסו לצה"ל • הפרשן יעקב ריבלין: "‏יש לזה משמעות רבה גם למגזר הפרטי"
אריה ריבקינד
י"ב תשרי התשע"ח / 01.10.2017 22:54

משרד המשפטים החליט לאפשר ללשכת הפרסום הממשלתית להחרים את ביטאון ‘הפלס’, בגין ההסתה, לכאורה, כנגד חיילים החרדים שהתגייסו לצה”ל. כך דיווח הערב (ראשון) מיכאל שמש ב’חדשות הערב’ של ‘כאן’.

לפי הדיווח, ההחלטה לפגוע בכיס של ביטאון הפלג הירושלמי התקבלה במסגרת ישיבה בה השתתפו, בין היתר, שר הביטחון אביגדור ליברמן, שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון פנים גלעד ארדן.

ביטאון ‘הפלג’ סובל מאז הקמתו מחרם פרסומות, כאשר במסגרת הפילוג הליטאי, משרדי הפרסום הפועלים במגזר החרדי אינם מעבירים מודעות פרסום לעיתון.

לאחרונה, לאחר שנים של הטרדות שהפעילו תומכי העיתון  כנגד מפרסמים, מנהלים ראשי העיתון מאבקים משפטיים מול עיריות וגופי פירסום שונים,  בניסיון לשבור את החרם.

במקביל, מזה חצי שנה מתנהלת חקירה כנגד מנהלי ועורכי העיתון, בעקבות גל מעצרים נרחב שביצעה המשטרה לאחר חג הפסח.

יעקב ריבלין, הפרשן הפוליטי של ‘בקהילה’, הגיב על הידיעה בטוויטר: ” ‏יש לזה משמעות רבה גם למגזר הפרטי. אנשי הפלס תבעו חברות גדולות במשק בטענה לאפליה אסורה. כעת יש לחברות ‘קייס’ מוצק. אם המדינה מחרימה אז גם הם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות