חבר מועצת חכמי התורה: “יום ליום מקודש, מרן הגר”ע יוסף קידש אותו”

אריה ריבקינד
|
י"ב תשרי התשע"ח / 01.10.2017 22:35
הגר”מ מאיה, מי שכיהן כיו”ר הוועדה הרוחנית של יום ליום, בשיחת חג: “מאז ועד היום העיתון צריך לדעת דבר אחד – לקדש שם שמים” • ומדוע מאז פטירתו של מרן הגר”ע זצ”ל לא ביקר בציונו הקדוש

כחודשיים בלבד לאחר הכרזתו של השר אריה דרעי על הקמת עיתון חדש – עיתון ‘יום ליום’ שעבר לבעלות חדשה וחרדית, כצעד אחרון במקום סגירה, מקבל חיזוק מיוחד מחבר מועצת חכמי התורה הגר”מ מאיה.

בשיחת חג מיוחדת אותה העניק הגר”מ מאיה לכתב ‘יום ליום’, סיפר הגר”מ מאיה על שנותיו כיו”ר הוועדה הרוחנית של העיתון – בעת שהוקם: “אני רוצה לומר משפט אחד., כשנפתח העיתון ‘יום ליום’ הייתי אני יו”ר ועדת הרבנים הרוחנית, כל שאלה היינו יושבים כל שבוע לתת את הקווים המנחים, לדעתי מאז ועד היום העיתון צריך לדעת דבר אחד – לקדש שם שמים”.

הגאון רבי משה מאיה אף העניק גיבוי לעיתון המקורי ואמר: “יום ליום זה מקודש, מרן הרב עובדיה קידש אותו”.

במהלך השיחה השיב הגר”מ מאיה על שאלות חינוכיות רבות ועל הסכנות הטמונות בדור, כשהוא קובע: “פעם היה ניתן לקרב הרבה יותר, היום בגלל המכשירים הטמאים זה הפך להיות קשה”.

לרגל ארבע שנים לפטירת מרן הגר”ע יוסף זצ”ל חשף הגר”מ מאיה בפני כתב ‘יום ליום’ כי מאז פטירתו של מרן הגר”ע לא ביקר בציונו הקדוש, מחשש שיתעלף,  וספד לו כשכאב רב נשמע בקולו, למרות השנים שחלפו.