מנדלבליט ירכך? היועץ מכחיש: אין שום שינוי באכיפה נגד הדרת נשים

אריה ריבקינד
|
י"א תשרי התשע"ח / 01.10.2017 19:49
בלשכת היועץ המשפטי לממשלה שבים ומבהירים היום: למרות הפרסומים בכלי התקשורת, לא חל שינוי במדיניות היועץ בכל הנוגע לתופעה של הדרת נשים מהמרחב הציבורי • בשבוע שעבר דווח ב’הארץ’: בגלל דרישה של החרדים – מנדלבליט סיכם עם נציגי המפלגות על ריכוך האכיפה

בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שבים ומבהירים היום (ראשון) כי למרות הפרסומים בכלי התקשורת, לא חל שינוי במדיניות היועץ המשפטי לממשלה בכל הנוגע לתופעה של הדרת נשים מהמרחב הציבורי

בשני מכתבים שונים שיצאו היום מלשכת היועץ המשפטי לממשלה, בעקבות פניות נוספות שעניינן הטענה כאילו חל שינוי במדיניות היועץ בכל הנוגע לתופעת הדרת נשים מהמרחב הציבורי.

 במכתבים מובהר כי אין שינוי במדיניות היועץ המשפטי לממשלה, והפרסומים בעניין זה אינם נכונים.

הדרת נשים, מנדלבליט

הדרת נשים, מנדלבליט

הדרת נשים, מנדלבליט

הדרת נשים, מנדלבליט

בשבוע שעבר דווח בעיתון ‘הארץ’, כי מנדלבליט סיכם עם נציגי המפלגות הדתיות והחרדיות על ריכוך האכיפה נגד הדרת נשים וחידוד המדיניות בנושא, כך שתתאים “לאורח החיים הדתי והחרדי”.

לפי הדיווח, בפגישה שנערכה בין היועץ לנציגי הסיעות  איימו השר אריה דרעי וחברי הכנסת משה גפני ובצלאל סמוטריץ’ כי יקדמו חקיקה להסדרת זכותם של שומרי מצוות לקיים אירועים בהפרדה – ושרת המשפטים איילת שקד צידדה בעמדתם.

נציגי המפלגות החרדיות התלוננו נגד המדיניות הממשלתית בנוגע להדרת נשים, וטענו כי היא פולשת גם למקומות שבהם היא אינה שייכת.

בישיבה שנערכה נכחו מנדלבליט, המשנה שלו דינה זילבר מי שמעורבותה במלחמה נגד הדרת נשים מרתיחה את החרדים, ופקידים ויועצים משפטיים.

על פי הדיווח ‘בארץ, לבסוף התרצה מנדלבליט ואמר כי יפעל לשינוי המדיניות בעניין הדרת הנשים, והצדדים סיכמו שהיועץ המשפטי יציג בקרוב בפני השרים מדיניות מרוככת לגבי האכיפה.

מהדיווח עלה, כי הנהלים החדשים יגדירו באופן בהיר יותר אילו מקרים ייחשבו להדרת נשים ואילו לא – מה שיצמצם את שיקול הדעת של בית המשפט בעניין.

אלא, שהיום, כאמור, הוכחשו הדברים מלשכת היועץ.