סגור וחד: 200,000 לולבי ‘דרי’ יוצאו מישראל לקהילות בארה”ב ואנגליה

מדובר בזן מיוחד של לולבים ארוכים, ישרים, סגורים ובעלי קצה חד - המגודלים על מצע קרקע איכותי • זן 'דרי' אינו מניב יבול תמרים גדול, אך ההצדקה בגידולו נובעת מלולבים איכותיים במיוחד
שייע קליין
י"א תשרי התשע"ח / 01.10.2017 10:55

רגע לפני חג סוכות – ובקיבוץ מירב עובדים סביב השעון.

יוסי פורטל, חקלאי מקומי העוסק בגידול תמרים, הכניס לשטחי הגידול בשנים האחרונות זני תמרים חדשים, על מנת לספק לולבים מהודרים הזוכים לביקוש גבוה גם מעבר לים, כחלק מארבעת המינים.

פורטל, הנחשב למגדל המרכזי בישראל לזן המהודר ‘דרי’, אומר כי מדובר בזן שאינו מניב יבול תמרים גדול, אך ההצדקה בגידולו נובעת מלולבים איכותיים במיוחד, הזוכים לביקוש גבוה בקרב הקהילות החרדיות בארץ ואף מעבר לים – בשל היותם ארוכים, צפופים וחדים בקצה העליון.

“אנחנו מגדלים תמרים ללולבים בשטח של 1,300 דונם ולקראת סוכות קטפנו כ-100,000 לולבים איכותיים מזן ‘דרי’, הזוכה לפופולאריות רבה ומלבד שיווקו בארץ הוא מסופק גם לקהילות החרדיות בארצות הברית ואנגליה”, אומר פורטל.

גידול התמר בקיבוץ מירב, בדומה לגידול זה בבקעה, בעמקים ובערבה מתבצע על מצע קרקע איכותי לגידול נצרי התמר, ובהמשך כבסיס לעץ בשטח הגידול – התמר נשתל על גבי מצע הקרקע בערימה בתחתית הגזע – של חברת טוף מרום גולן.

המצע עבר התאמה באמצעות מחקר שהתבצע במו”פ של חברת טוף מרום גולן על ידי האגרונום יוסי אוסרוביץ.

אבי מעוז מהמחלקה החקלאית בחברת טוף מרום גולן: “המצע מותאם לצרכי גידול עץ התמר מבחינת וויסות כמויות המים, שכן התמר זקוק לשמירה על יובש”.

מנתוני חברת טוף מרום גולן עולה, כי גידול התמרים בישראל נמצא בעליה חדה הן ללולבים והן לתמרים למאכל.

במהלך השנה הנוכחית נמכרו 4,150 קוב של מצע מיוחד לגידול תמרים, כאשר אשתקד היו הכמויות קטנות בחצי – 2,050 קוב.

“אנו מספקים את מצע הקרקע בתערובת מיוחדת, המותאמת לגידול התמר לאזור הבקעה, שם מייצרים את בסיס הגידול ומעבירים לערבה לנטיעת עצי התמר”, אומר איתי בשן סמנכ”ל השיווק בחברה.

על פי הערכות, מדינת ישראל מייצאת כ-190,000 לולבים לקראת סוכות. עיקר הייצוא הינו לארצות הברית, כשמרבית הלולבים מועברים במטוסים, אך לאנגליה ואזורים סמוכים יותר, הם מועברים באמצעות קונטיינרים.

זן ‘דרי’ נחשב מעט יקר יותר מהזנים הנפוצים בשוק, ומסופק לקהילות החרדיות בארץ ובחו”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות