בג”ץ נתן שנה, אבל ביבי רוצה לקדם במהירות את חוק הגיוס בגלל לפיד

בישיבה האחרונה של ראשי סיעות הקואליציה אמר נתניהו כי הוא מודע לכך שיו"ר יש עתיד מתכוון לערוך קמפיין פוליטי מתמשך סביב הנושא • לכן המטרה היא לקצר כמה שניתן את הליך חקיקת החוק ולסיימו בהקדם
אריה ריבקינד
י"א תשרי התשע"ח / 01.10.2017 09:42

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש לקצר הליכים ולקדם במהירות חוק גיוס חדש – זאת לאחר שהחוק הקודם נפסל בבג”ץ. כך דווח הבוקר (ראשון) העיתונאי זאב קם בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ בכאן רשת ב’.

הסיבה: נתניהו חושש כי התמשכות תהליך החקיקה תשרת את יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד.

לפי הדיווח, בישיבה האחרונה של ראשי סיעות הקואליציה אמר נתניהו כי הוא מודע לכך שיו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, מתכוון לערוך קמפיין פוליטי מתמשך סביב הנושא, ולכן המטרה היא לקצר כמה שניתן את הליך חקיקת החוק ולסיימו בהקדם, כדי להקטין את מה שקם כינה “הדימום” הפוליטי שיכול להיווצר כתוצאה מתהליך מתמשך.

לכן, למרות שבג”ץ העניק לכנסת שנה לצורך חקיקת חוק הגיוס החדש, המטרה של הקואליציה היא לסיים את חקיקת החוק החדש עוד במהלך מושב החורף – שעתיד להיפתח בעוד כשלושה שבועות.

בראיון שהעניק ח”כ יאיר לפיד לחרדים 10 לאחר פסיקת בג”ץ הוא אמר: “אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות זאת אחרת. אם הבג”ץ ייקח אותנו אחורה או קדימה – זה בידינו. אם ננצל את ההזדמנות כדי לדבר, לחשוב יחד, למצוא פתרונות לחיים משותפים, אז הבג”ץ הזה יהפוך לברכה”.

בראיון גילה לפיד, כי “יש עתיד תעלה בזמן הקרוב אתר מיוחד שבו תקרא לציבור החרדי להציע רעיונות איך צריך להיראות חוק הגיוס החדש. במקום להגיד מה לא, ובמה הצד השני לא בסדר, נחפש יחד מה כן”.

שר האוצר משה כחלון אמר לפני כ-10 ימים בראיון לרדיו 101.5: ”לא אהבתי את פסיקת בג”ץ בנושא הגיוס, יש לנו שנה לתקן אותו ונעשה זאת”.

כחלון הדגיש,  כי הוא “נגד פסקת ההתגברות, אני בעד הגיוס בחוק. אני אתמוך בו. אנחנו נתקן את החוק, נתנו לנו שנה. בלי לפגוע בשלטון החוק ובבית המשפט העליון. בית המשפט העליון זה המעוז האחרון של החלשים, תבינו את זה. החזקים רוצים להרוס אותו כי זה מפריע להם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות