אחרי החגים: צה”ל יפעיל מנהלת מיוחדת כדי לגייס יותר חרדים

המנהלת, בראשה יעמוד קצין בדרגת סגן אלוף, תרכז את מאמץ הגיוס וההכשרות של המגזר החרדי • במסגרת המנהלת ימונו חיילים שכל תפקידם לגייס חרדים • ב-8 החודשים האחרונים של הגיוס, יזכה כל חייל חרדי מגיל 18 עד 21 להשלמת בגרויות: היעד הוא לשלב אותם בחברה הישראלית
חיים טוויל
י"א תשרי התשע"ח / 01.10.2017 08:41

מנהלת החרדים בצה”ל תחל לפעול לאחר החגים, במטרה לרכז ולהגדיל את מספר המתגייסים מהמגזר החרדי. כך מדווחת הבוקר (ראשון) העיתונאית כרמלה מנשה בתכנית ‘כאן ועכשיו’ של כאן ב’.

המנהלת תהווה גוף מטכ”לי נפרד ותאגד את כלל אגפי זרועות פיקודי צה”ל, ותרכז  את מאמץ הגיוס וההכשרות של המגזר החרדי.

בראש המנהלת יעמוד קצין בדרגת סגן אלוף והיא תהא כפופה לראש חטיבת כח אדם בצה”ל. במסגרת המנהלת ימונו חיילים שכל תפקידם לגייס חרדים.

המנהלת תעסוק בכל שלבי השירות של החייל החרדי, כבר משלב לשכת הגיוס, ותכלול גיוס נפרד ומותאם לחרדים, כאשר מדור מיוחד יעסוק בשיבוץ החיילים, ואגף מיוחד יעסוק בהכשרתם ובהכנתם למשימה.

בשמונת החודשים האחרונים של הגיוס, יזכה כל חייל חרדי מגיל 18 עד 21 לימודי השלמת בגרויות, כשהיעד הוא לשלב את אותם חיילים חרדים בחברה הישראלית לאחר הגיוס.

לפי נתוני הצבא, 95% מהחרדים אשר שרתו בצבא, עובדים במשק או לומדים.

כחלק מתכנית רב שנתית, הכינו במנהלת כלי מיון חדשים המותאמים לאוכלוסיה החרדית. כמו כן, יתקבלו בקשות של חרדים עם נתונים חריגים לקורס קצינים, לאחר שהתברר כי כלי המיון הקיימים אינם מתאימים לאוכלוסיה החרדית.

במסגרת הרצון לגייס חרדים, המנהלת תגדיר את האזור שבו יפעלו החיילים החרדים, את אזור השינה שלהם, מתחם הלחימה, האוכל וכן וגם כניסה נפרדת ללשכת הגיוס ואתר נפרד בלשכת הגיוס לחרדים.

כפי שדווח בחרדים 10,  בשבוע שעבר פרסם משרד הביטחון את נתוני הגיוס המלאים של החרדים בשנת 2016, מהם עולה כי נרשמה עלייה במספר החרדים המתגייסים לצה”ל – אך המספר עדיין רחוק מהיעד אותו הציבה הממשלה.

בסך הכל משרתים כיום בצה”ל כ-7,000 לובשי מדים חרדים.

מהנתונים עולה, כי בשנת 2016 התגייסו 2850 חרדים לצה”ל, עלייה מהשנה שקדמה לה בקרוב ל-400 חיילים – במהלכה התגייסו 2475 חרדים בלבד. למרות העלייה, המספר עדיין רחוק מהיעד של 3200 אותו הגדירה הממשלה לגיוס החרדים.

מהנתונים עולה כי בשנה החולפת מרבית החיליים החרדים התגייסו למסלולים שמיועדים להם בחטיבות החי”ר ומודעים היטב לצרכים המיוחדים של הציבור החרדי: “נצח יהודה” – כחלק מחטיבת כפיר, “תומר” – כחלק מחטיבת גבעתי, ו”תומר” המשתלבת בחטיבת הצנחנים.

סך הכל 1307 חרדים צעירים בני 18-21 התגייסו למסלולים אלו.

שאר המתגייסים משרתים במסלולים המיועדים לבוגרים יותר: לתכנית שח”ר המכשירה את המתגייסים במסגרת לימודי עתודה הצטרפו 805 חרדים, לתכנית ‘דרך חיים’ – ישיבות הסדר חרדיות התגייסו 609, ו-609 חיילים נוספים התגייסו למסלולים ללא השתייכות ליחידה עם אוריינטציה חרדית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות