השלום הספרדי: הגר”ד יוסף דורש לכנס את ‘מועצת החכמים’ לדיון?

בעקבות פגישתם של חכם שלום כהן, הגר"מ מאזוז והראשל"צ הגרש"מ עמאר אמש, ולאחר התפטרותו של ח"כ יגאל גואטה, דורש הגר"ד יוסף: לכנס לדיון את 'המועצת' • הטענה: התערבות גורמים חיצוניים בהחלטות המפלגה • בסביבת נשיא 'המועצת' לא חוששים, ובסביבת הגר"ד יוסף מכחישים
חיים בוזגלו
ח' תשרי התשע"ח / 28.09.2017 15:56

השלום הספרדי? לא מה שחשבתם. למרות ניצני פריחת השלום הספרדי, נראה כי מתחת לפני הקרקע רוחשים זרמים תת-קרקעיים המאיימים על שלמותה של המפלגה הספרדית המתכווצת.

אמש, במהלך מפתיע במיוחד, התאספו גדולי ישראל ובראשם נשיא מועצת החכמים של ש”ס חכם שלום כהן וחברי המועצת הגר”ר אלבז והגר”ש בעדני, כשהעבר השני ניצבים הגר”מ מאזוז מנהיגה הרוחני של ‘יחד’ והראשל”צ הגרש”מ עמאר, מי שהיווה במשך תקופה ארוכה כגשר בין הצדדים.

הפגישה שנערכה אמש התקיימה בביתו של הנגיד אייל משיח בפתח תקווה, מי שהוביל, כזכור, לתחילת השלום הספרדי ויצר את הקשר בין הגרש”מ עמאר לחכם שלום כהן – קשר שהתחזק מאוד בתקופה האחרונה. זאת, למרות היריבות הפנים מפלגתית בין ש”ס והעומד בראשה לבין הגרש”מ עמאר.

קיומה של הפגישה אמש נשמר בסוד, וגם חלק מן הנוכחים באירוע ידעו על כך דקות ספורות בלבד קודם ההתכנסות – זאת מתוך דאגה ורצון לשמור על מעטה חשאיות, כדי שלא ייווצר מצב בו גורמים חיצוניים יפעלו לטרפד את המהלך.

אלא שלמרות השמחה בציבור הספרדי, הסולד ברובו הגדול ממחלוקת – ממידע שהגיע לידי חרדים 10 עולה, כי השלום עדיין רחוק.

על פי המידע, הגר”ד יוסף, החבר ב’מועצת החכמים’, שלא נכח במפגש – זעם על המהלכים האחרונים בתנועת ש”ס, שהובילו בין היתר לקיום פגישה זו, וקודם לכן בדרישה שהציב נשיא מועצת החכמים חכם שלום כהן, כך על פי גורמים המעורים במהלך, שהובילה להתפטרותו של חבר הכנסת לשעבר יגאל גואטה.

מהמידע שבידי חרדים 10 עולה, כי הגר”ד יוסף דורש לכנס לדיון חירום את מועצת החכמים ולדון בהתערבויות מי שמכונים “גורמים חיצונים” – דוגמת בנו של נשיא ‘המועצת’ הגאון רבי יעקב כהן, שהיה מעורב בכל המהלכים האחרונים – בהחלטות מועצת החכמים או בהחלטות המפלגה, לפעמים תוך כדי עקיפת היו”ר אריה דרעי.

האם אכן תתקיים ישיבה שכזאת?

בסביבתו של חכם שלום כהן לא חוששים מהדרישה שהועלתה. שם טוענים כי אם אכן יהיה רצון כן לקיים ישיבה שכזאת – לא מן הנמנע שאכן מועצת החכמים תתכנס. “אנחנו דווקא תומכים”, אומרים שם. “יש לנו הרבה דברים מעניינים לספר”.

אך עם זאת, נכון לשלב זה, לטענתם, לא הועלתה דרישה שכזאת.

במקביל גם בסביבתו של הגר”ד יוסף טוענים כי אינם מכירים דרישה שכזאת.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ר דוד יוסף חבר מועצת??
    28/09/2017 23:48
    דרור
  1. מה הקשר שלו למועצת?? חשבתי שהוא רק ממקורבי דרעי

  2. לא
    29/09/2017 00:51
    יוו
  3. מי רוצה שלום כזה שכל אחד יתעסק בעיניניו התורה לא נמצאת אצל אף אחד ומינשרוצה שיפתח מפלגה לא שונאים אך אחד ח”ו

  4. תתחיל לקפל ציוד
    29/09/2017 06:01
    אבי
  5. חבל על הזמן שלך ענקי הדור הכריעו כבר שס הולכת לקבל 10 מנדטים ואתה בחוץ