מסתמן: המשטרה תמליץ על כתב אישום נגד השר חיים כץ בגין שוחד

משטרה כנראה תמליץ להאשים את שר הרווחה בשוחד - במסגרת פרשת השחיתות בתעשייה האווירית: חשוד שסיפק עבודות לקבלנים בתמורה לשיפוץ ביתו • הרשות לניירות ערך כבר העבירה המלצה דומה הנוגעת לשימוש במידע פנים
חיים טוויל
ח' תשרי התשע"ח / 27.09.2017 21:35

המשטרה צפויה להמליץ להעמיד לדין את שר הרווחה חיים כץ, בגין קבלת שוחד – במסגרת פרשת השחיתות בתעשייה האווירית. כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 10.

שר הרווחה חשוד שסיפק עבודות בתעשייה האווירית לקבלנים, עובדי חוץ ונותני שירותים, בסכומים של מאות אלפי שקלים – בתמורה לשיפוץ הבתים שלו ושל בנו, יאיר כץ, החשוד גם הוא בפרשה.

לפי הדיווח בחדשות 10, המשטרה נמצאת בסוף החקירה שהפכה לגלויה לפני כשבעה חודשים, ועוסקת בחשדות נגד בכירים נוספים בתעשייה האווירית.

במקביל, כנגד כץ מתנהלת חקירה ברשות לניירות ערך בחשד לשימוש במידע פנים  בין החברות “נצבא” ו”איירפורט סיטי”. החשדות נגדו הם מתחום עבירות ניירות הערך, שימוש במידע פנים וגריפת רווח, וגם עבירות מתחום טוהר המידות, הקשורות לתפקידים שמילא השר.

על פי החשד, כץ הפיק רווח של עשרות אלפי שקלים עקב השימוש במידע הפנים.

לפי דיווח בחדשות 10, הרשות לניירות ערך העבירה כבר לפני כחודשיים לפרקליטות המלצה להעמיד לדין את השר חיים כץ במסגרת פרשה זו.

לאחר שהפרקליטות תעיין בחומרי החקירה ובהמלצות, היא  תעביר המלצה משלה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט – שיצטרך להחליט האם להעמיד את כץ לדין.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אזרח
    05/02/2018 10:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לפני כחודשיים הגשתי תביעת נכות כללית לביטוח לאומי על מספר מחלות: (ב- 1999 פנומוטורקס ספונטני בריאה ימינית + גילוי נזלת אלרגית כרונית, ב-2008 נפילה על הגב בחדר מדרגות, ב- 2017 אבן בכליה והתקפים נדירים של כאבי מוות בכליות + חיידק הליקובקטר פילורי וחומצה שעולה מהקיבה) בחיבור לאתר של ביטוח לאומי היה רשום על 2 סעיפים 10 אחוז לצמיתות אבל בפרוטוקול הרפואי החליטו לבטל אותם לחלוטין מסיבה שאלו סעיפי ליקוי מנופים (כלומר שמבחינת הרופא לא משפיעים עלי למרות שהליקויים מופיעים בספר הליקויים הרשמי של ביטוח לאומי) ואת זה לא מגלים לנו הציבור. בנוסף הוא רשם בפרוטוקול שנראיתי לו מסודר ולא במצוקה. זו סופר השפלה ועוגמת נפש גם כי באתר היה רשום דבר אחד וגם כי מה הם רצו שאני ארד על הברכיים או אתחזה להומלס? ושר הרווחה אחראי לביטוח לאומי שנותן כספים לערבים ומאז שקיבלתי את הפרוטוקול הרפואי אני בטוח שהמדינה משלמת לערבים פרוטקשיין.