תופסק הוצאת הודעות דוברות ויח”צ של המשטרה בשבתות וחגים

המשטרה קיבלה את תלונת 'התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית' והורתה לחדד הפקודות של הוצאת הודעות דוברות ויח"צ בשבתות ובחגי ישראל • על-פי ההוראות שחודדו: יפורסמו הודעות רק במקרי חירום להצלת חיים • רב המשטרה: "אין לי ספק שבדוברות ינהגו לפי הנחיות רבנות המשטרה"
חיים טוויל
ז' תשרי התשע"ח / 27.09.2017 12:06

במשטרת ישראל הוחלט להפסיק את חילולי השבת ומועדי ישראל בדוברות המשטרה, הנעשים באמצעות הוצאת הודעות דוברות ופרסומים יחצ”ניים ברשתות החברתיות.  על כך דיווח לראשונה עידן יוסף ב-news1.

בכך קיבלה המשטרה את תלונת ‘התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית’, שטענה כי בפרסום הודעות שאינן מצילות חיים והודעות יחצ”ניות, יש הפרה של חוקי המדינה ושל פקודות מטא”ר של המשטרה עצמה.

במשך חודשים ארוכים סירבה דוברת המשטרה מירב לפידות להגיב לתלונת התנועה, ואף הגיעה בשבת להתראיין באולפן טלוויזיה, תוך שהיא מפרה את הפקודות.

אלא שעתה, בעקבות התלונה, הודיע ניצב משנה רמי ברכיהו, הרב הראשי של המשטרה, לעורכת הדין של ‘התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית’, כי “בימים אלו מערך הרבנות בשת”פ עם גורמים נוספים במשטרת ישראל שוקדים על פקודת מטא”ר מעודכנת בסוגיית שמירת שבת במשטרת ישראל”.

הרב הוסיף וכתב: “אני מאמין שלאחר שתסתיים העבודה היא תועבר לאישור הגורמים הרלוונטיים בתוך המשטרה ולאחר אישורם יובהרו ההנחיות ויחודדו הנהלים לגבי שמירת השבת במשטרת ישראל”.

ההנחיות יהיו דומות לפקודות שמירת השבת בצה”ל, מה שצפוי לסייע בקליטת שוטרים שומרי מצוות לשורות הארגון.

הרב ציין עוד, כי “הנהלים חודדו ביחס לדוברות ואין לי ספק שבדוברות המשטרה ינהגו על פי הנחיות רבנות משטרת ישראל”.

לפי עידן יוסף, אכן בתקופה האחרונה נהגה המשטרה בהתאם לנהלים.

עם זאת, מאחר שההנחיות לא הובהרו ותוקפו די הצורך, בחר רב המשטרה שלא לנקוט צעדים משמעתיים נגד מפרי הפקודות בדוברות המשטרה.

על-פי ההוראות שחודדו, תתאפשר הוצאת הודעות רק במקרי חרום לצורך הצלת חיים, כגון איתור נעדרים וכדומה, ואילו יתר ההודעות ימתינו לצאת השבת.

ב’תנועה למדינה יהודית ודמוקרטית’ אמרו לחרדים 10 בתגובה: “מגמת חילולי השבת על ידי דוברים רשמיים של מוסדות המדינה הולכת ומתרחבת. אנו שמחים שמשטרת ישראל החליטה לשים קץ לתופעה בשורותיה שפוגעת בצביונה היהודי של המדינה, ומברכים את רב המשטרה הרב רמי ברכיהו שהחליט להכנס בעובי הקורה בסוגיה זו.

“השבת היא יום המנוחה של עם ישראל ושל מדינת ישראל. עלינו לחזק את מעמד השבת ולא להפוך את יום המנוחה לאות מתה. אנו מקווים שהקו הברור שמובילה כעת המשטרה יחלחל לשאר הגופים הציבוריים והממלכתיים במדינת ישראל”.

 

 

משטרה, הודעות דוברות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות