עסק במחנה יהודה שהציג ‘תעודה עוקפת רבנות’ נקנס ב-2000 שקלים

עסק לממכר אוכל בשוק מחנה יהודה, שהציג את תעודת הצהרה של ארגון 'השגחה פרטית' נקנס על ידי פקחי הרבנות הראשית ב-2000 שקלים • 'השגחה פרטית' בתגובה: ״בהתחלה ברבנות התעלמו מאיתנו, אחר כך זלזלו בנו, עכשיו נלחמים בנו, ותיכף ננצח"
יוסף גרינבוים
ז' תשרי התשע"ח / 26.09.2017 21:01

פקחי היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות של הרבנות הראשית לישראל קנסו הערב (שלישי) עסק שהציג תעודת השגחה אלטרנטיבית מטעם ארגון ‘השגחה פרטית’. כך דווח יאיר שרקי, כתב חדשות 2.

העסק, בית ממכר אוכל הפועל בשוק מחנה יהודה בירושלים, נקנס על ידי פקחי היחידה בסכום של 2,000 שקלים.

זהו הקנס הראשון אחרי פסיקת בג”צ שפגעה במונופול הרבנות על הכשרות.

על פי פסיקת בג”ץ רשאי בעל בית עסק לממכר מזון להצהיר בשלט המוצב מטעמו בעסק על הסטנדרטים הנוגעים למוצרים והמאכלים אותם הוא מוכר, וזאת בתנאי שמובהר כי לא מדובר בתעודת כשרות.

אולם, ברבנות אומרים שרק לבעל העסק מותר להציג את עצמו ככשר, ולא ל״גוף כשרות״ אחר.

לפי הרבנוץ, התעודות אותן הציב ארגון ‘השגחה פרטית’ כוללות מלבד הצהרה של בעל העסק, הצהרה מקבילה של ארגון ‘השגחה פרטית’, וכי תעודה הכוללת הצהרה שכזו לא נהנית מההגנה שהעניקו שופטי בג”ץ – ועל כן מהווה עבירה על חוק איסור הונאה בכשרות.

בהשגחה פרטית מסרו בתגובה: ״בהתחלה ברבנות התעלמו מאיתנו, אחר כך זלזלו בנו, עכשיו נלחמים בנו, ותיכף ננצח”.

מוקדם יותר היום דווח בערוץ 7 כי ארגון ההשגחה האלטרנטיבי, השגחה פרטית, הציב בבתי העסק שתחת פיקוחו, תעודות השגחה אלטרנטיביות שלטענת עורכי הדין שהיו שותפים בעיצובן עונות על ההגדרות שהתווה בג”ץ בפסיקתו מלפני כשבועיים בבג”ץ הכשרות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זו בדיחה?
    31/10/2017 20:05
    שלום
  1. אתם רוצים רשימה של עסקים עם בד”ץ העדה”ח, רובין, שארית, מחזיקי הדת וכדומה בלי תעודה מטעם הרבנות?