השר יריב לוין: שמאל רידיקלי שולט ב’עליון’ • שלום עכשיו: “הוא חוצפן”

שר התיירות על החלטת בית המשפט העליון להחרים את הטקס הממלכתי לציון יובל להתיישבות ביהודה ושומרון: "השופטים עובדים אצל ח"כ עיסאווי פריג'" • השרה שקד: "מערכת המשפט היא חלק בלתי נפרד מההתיישבות"
אריה ריבקינד
ו' תשרי התשע"ח / 26.09.2017 19:14

שר התיירות יריב לוין הגיב היום (שלישי) על החלטת בית המשפט העליון להחרים את הטקס הממלכתי לציון יובל להתיישבות ביהודה ושומרון – שיתקיים מחר בגוש עציון.

במכתב שנשלח מלשכתה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור לח”כ עיסאוי פריג’ ממרצ) ופורסם בגלי צה”ל, נכתב: “לפני מספר שבועות התקבלה בקשה להשתתפות נשיאת בית המשפט העליון או נציג מטעמה באירוע שמארגן מטה ההסברה. כבוד השופט ניל הנדל התבקש על ידי הנשיאה לייצג את הרשות השופטת באירוע.

”לפני מספר ימים התקבל נוסח הזמנה מפורט. בעקבות זאת לאחר בחינה מחודשת של הנושא הוחלט שאין מקום להשתפות נציג של הרשות השופטת באירוע”.

בתגובתו הדגיש לוין את העובדה שהנחיית נשיאת בית המשפט העליון פורסמה במכתב תגובה לפנייה ששיגר ח”כ עיסאווי פריג’ ממרצמ – ואמר: “הנה הוכחה לכך ששמאל רידיקלי שולט בביהמ”ש העליון, שהשופטים עובדים אצל ח”כ עיסאווי פריג'”.

ארגון השמאל הקיצוני ‘שלום עכשיו’ הגיב בטוויטר: “לוין חוצפן. אין כאן שום חרם! זה לא טקס ממלכתי. מדובר באירוע פוליטי שכל תכליתו להלל את מפעל ההתנחלויות. אסור לרשות השופטת לקחת חלק באירוע כזה”.

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה גם היא לסערה שהתעוררה סביב החלטת נשיאת בית המשפט העליון שלא לשלוח נציג של מערכת המשפט לטקס הממלכתי.

“מערכת המשפט שלנו פרוסה בכל רחבי הארץ ותמיד אני שמחה לבקר בבתי המשפט ולחזק את הרשויות ואת המערכת”, ציינה שקד, בעת שסיירה היום בבית המשפט לעניינים מקומיים באריאל. “מחר אהיה בטקס 50 שנה להתיישבות ביהודה ושומרון, וכמו שאתם רואים מערכת המשפט היא חלק בלתי נפרד מההתיישבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות