גפני בדיון על אפליית המוכש”ר: לא בטוח שנהיה בממשלה בלי תיקצוב

ועדת הכספים התכנסה לדון על אפליית מוסדות המוכש"ר והפטור החרדים, לאחר שאישרה 50 מיליון לנוצרים • ח"כ יעקב אשר: "הדבר הזה הוא חרפה ואסור שהנושא ירד מסדר היום" • ח"כ מלכיאלי: "לבטל את ההצבעה על תקצוב הנוצרים, הלא חוקית"
אריה ריבקינד
ו' תשרי התשע"ח / 26.09.2017 13:17

ועדת הכספים של הכנסת התכנסה היום (שלישי) לדיון על אפליית תקצוב החינוך המוכר שאינו רשמי והפטור, לאחר שהוועדה אישרה העברת 50 מיליון שקלים למוסדות החינוך מוכר שאינו רשמי של הנוצרים.

יו”ר הועדה ח”כ משה גפני אמר בפתח הדיון: “אם זו החלטה של הממשלה לא לתקצב ילדים יהודים, שיגידו את זה, לא בטוח שנהיה בממשלה כזו”.

ח”כ אורי מקלב אמר בדיון: “הפגיעה הדרקונית הזו במוסדות היא ניסיון לחסל את מוסדות החינוך הדתי בארץ. חוסר השוויניות והפערים פה משוועים, מכוח איזה חוק אתם פועלים? כל עמותה פרטית שהייתה נוהגת כך הייתה מתפרקת והמדינה נוהגת כך בחוסר שקיפות. התקציב החסר לא נופל מהשמים, ההורים נאלצים להתמודד עם תשלומי מאות ואלפי שקלים כל חודש”.

ח”כ יעקב אשר אמר בדיון, כי “התקנות הנוכחיות אינם ריאליות. מצד אחד דורשים מהמוסדות לעמוד בכל התנאים של מוסד חינוכי כולל תשלומי משכורות בהתאם לכללי משרד החינוך, ומאידך מתקצבים את המוסדות ברמה חלקית כך שיש פער עצום בין מה שמקבלים למה שצריך לשלם. אנו מקבלים פניות מעובדי הוראה שמשווים את תלושי השכר שלהם לעובדים אחרים בחינוך הכללי, ואנו בעד שהמוסדות ישלמו שכר ראוי, אבל לא ניתן לדרוש זאת כל עוד אין למוסד תקציב לשלם על כך”.

אשר הוסיף ואמר: “הדבר הזה הוא חרפה ואסור שהנושא ירד מסדר היום, עד שהנושא ייפתר בצורה הנכונה והאמיתית כי ילד הוא ילד”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי חזר שוב על הדרישה המשותפות שלו, יחד עם חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ ומיקי זוהר, לבטל את אישור ועדת כספים שאישרה את התקציב למוסדות המוכש”ר הנוצרים, כל זמן שלא נערך דיון מוסדר ואנשי האוצר לא ענו תשובות מסודרות בעניין.

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי ציין, כי “שערוריית תלמידי המוכש”ר זועקת לשמים. באים פקידים ומסבירים לנו למה לחרדים לא מגיע כמו למיעוט אחר, אני חוזר על דרישתי לבטל את ההצבעה על תקצוב הנוצרים, הלא חוקית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מוכש"ר נוצרים
    26/09/2017 15:24
    יפ
  1. למה בכלל צריך לממן אותם.