“צריך להשליך את גופתו של השטן לים” • המערכת הפוליטית מגיבה

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע הרצחני בהר אדר • דוד ביטן: "אין טעם במו״מ מדיני לצרכי מס שפתיים" • איוב קרא: "צריך להתאים במיידי את חוקי המערב לחוקי המזרח התיכון" • אבי גבאי: "עלינו לפעול ביד ברזל"
אריה ריבקינד
ו' תשרי התשע"ח / 26.09.2017 11:05

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה על הפיגוע הבוקר בהר אדר: “זהו בוקר קשה עם שלושה ישראלים שנרצחו על ידי בן עוולה. בשם הממשלה כולה והעם כולו אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לרבש”ץ היישוב שנפצע. אנחנו עדיין חוקרים את האירוע ואת ההשלכות שלו. כמה דברים אפשר לומר כעת: בית המחבל ייהרס, צה”ל כבר הטיל כתר על הכפר ושוללים את כל היתרי העבודה של המשפחה המורחבת של אותו מחבל”.

הוא הוסיף: “הפיגוע הרצחני הזה הוא תוצאה בין השאר של הסתה שיטתית של הרשות הפלסטינים וגורמים אחרים – ואני מצפה שאבו מאזן יגנה את הפיגוע ולא ינסה להצדיק אותו. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההסתה והטרור כפי שהם עושים מדי יום – ואנחנו כמובן נסיים את חקירת האירוע”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב: “תנחומיי למשפחות הנרצחים, ואיחולי החלמה מהירה לפצוע בפיגוע הבוקר בהר אדר. צה”ל וכוחות הביטחון פועלים בשעה הזו בכפר ממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בהר אדר. מול הטרור הזה נמשיך לפעול בעוצמה ובנחישות, נרדוף את המחבלים, שולחיהם והמסיתים למיניהם בכל עת ובכל מקום, ונכה בהם כפי שקורה כמעט מדי לילה.

“הרשות הפלסטינית ממשיכה להסית לרצח יהודים ולהלל ולשבח רוצחים, וזו סיבה מרכזית שאווירת ההסתה באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות, מובילה לפיגועי טרור נגד אזרחי מדינת ישראל.

“אין כל הבדל בין הטרור הפלסטיני, המוזן ומתודלק באופן ממוסד, לבין הטרור האסלאמי הקיצוני, המוציא לפועל פיגועים באירופה ובמקומות אחרים בעולם. לפני שמדברים על משא ומתן כלשהו, על העולם לדרוש מהרשות הפלסטינית לעצור את ההסתה וליבוי הטרור”.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: “בשעות קשות אלו ליבנו עם משפחות הנרצחים ושפתותינו נושאות תפילה להחלמת הפצועים. מתקפת הטרור האכזרית מוכיחה שוב את החזית היומיומית עמה מתמודדים כוחות הביטחון הנושאים כיום במשימה החשובה ביותר – השמירה וההגנה על ביטחון אזרחי ישראל. אנו נמשיך ונכה בטרור ונשיג את כל המבצעים והמסייעים לו”.

יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן: “בבוקר קשה זה אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצוע. יש לעצור מיידית את כניסת הפלסטינים לשטח ישראל, הטרור הפלסטיני מנצל את הרצון הטוב שלנו כדי לרצוח ישראלים. יש לבחון מחדש את מדיניות היתרי הכניסה לישראל ולהבין כי אין טעם במו״מ מדיני לצרכי מס שפתיים עם מי שמבקש להשמידנו”.

סגנית יו״ר הכנסת ח״כ נאוה בוקר: “אסור לנו להביא לקבורה את גופת המחבל הנתעב נמר מחמוד אחמד גמל. די להתרפסות, גופתו של השטן צריכה להיות מושלכת לים כלאחר כבוד.

“בנוסף על כך – מחובתנו המוסרית להרוס את בית המחבל ולגרש את בני משפחתו. רק באופן הזה יימנעו המשפחות מלעודד את בניהם לבצע מעשי טבח. הצעת החוק שלי עונש ‘גירוש משפחות מחבלים’ הוגשה במושב האחרון והיא עתידה לעבור הליך חקיקה בקרוב. יהי זכר הנרצחים ברוך”.

שר התקשורת איוב קרא: “הפיגוע הקשה והמזוויע הבוקר בהר אדר ממחיש יותר מכל איך האמריקאים וממשלת ישראל חותרים לשלום – בעוד הפלסטינים ממשיכים בהסתה לרצח ובפיגועי טרור רצחניים. כמה עצוב שזו קבלת הפנים הפלסטינית לשליח האמריקאי גרינבלט.

“יש צורך מיידי להילחם בתופעת ההסתה והתשלום למשפחות מחבלים שמבצעת הרשות – קודם שנשב למו”מ. צריך להתאים במיידי את חוקי המערב לחוקי המזרח התיכון במלחמה במחבלים ומהר! זאת כדי לגדוע מהשורש את הטרור על מנת למנוע מלחמת עולם שלישית…

“אני מבקש גם לשלוח את תנחומי למשפחות הנרצחים ותפילה להחלמת הפצועים”.

יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר: ”כאב גדול על רצח של שלושה ישראלים הבוקר בפיגוע בהר אדר. עלינו לפעול ביד ברזל כנגד מחבלים שכל מטרתם היא לפגוע ביהודים. אני סמוך ובטוח כי צה”ל והשב”כ ישימו את ידם על שולחי המחבל הנתעב והמסיתים והם יועמדו לדין”.

לדברי גבאי, ”הר אדר הוא ישוב שלאורך שנים הצליח לבטא יחסים של דו קיום הדדי בין יהודים וערבים. הפיגוע הזה הוא גם פגיעה קשה באמון בין הקהילות והתושבים שחיים שם”.

ראש האופוזיציה, ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג, אמר: “בוקר קשה ועצוב מאד בפיגוע ברוטאלי שמכה בנו דווקא בחגי תשרי. נשים את הויכוחים בצד, נחבק את משפחת השכול המתרחבת, ונתפלל להחלמת הפצועים”.

השר לשעבר גדעון סער כתב בפייסבוק: “בוקר קשה וכואב לעם ישראל. ליבי עם משפחות הנרצחים. מאחל החלמה מהירה לפצוע ומחזק את כוחות הביטחון.

“‏האמת חייבת להאמר: אין עידוד גדול יותר לטרור ממדיניות הקצבאות הנדיבה של הרשות הפלסטינית למחבלים ולמשפחותיהם”.

השר יואב גלנט ציין כי לדעתו יש לערוך אבחנה ברורה בין טרוריסטים לפלסטינים שאינם מעורבים בטרור – ולפעול בצורה הקשה ביותר נגד מחבלים ומשפחותיהם.

“למרות שמתינו מוטלים לפנינו ואלו רגעים קשים צריך לזכור שרווחה פלסטינית היא אינטרס ישראלי. מול המחבלים צריך לפעול בצורה קשה כולל הגליית בני משפחות. את הפועלים הפשוטים יש צורך לבדוק היטב ולאפשר להם להתפרנס”, דברי השר גלנט.

השר אופיר אקוניס האשים כי “הפיגוע הוא תוצאה ישירה של נאום ההסתה השקרי של אבו מאזן באו”ם. באופן קבוע, זמן קצר אחרי דברי הבלע שלו – הטרור הפלסטיני מרים את ראשו. באופן לא מפתיע, בעוד ישנם נסיונות לחדש את המו”מ המדיני, החיות הדו רגליות של הטרור הפלסטיני מגיבים ברצח וזוהי הוכחה נוספת שאין פרטנר, ושכל דיבור על מדינה פלסטינית מגביר את הטרור”.

סגן שר הבינוי והשיכון, ח”כ ז’קי לוי: “ליבי עם משפחות ההרוגים ותפילתי להחלמת הפצועים. שוב הוכח שהצד הפלסטיני אולי מדבר שלום, אך מבצע טרור. שוב הוכח שאין לנו פרטנר אמיתי, והשותפות היחידה כאן היא בין ההנהגה הפלסטינית לארגוני הטרור.

”עלינו להתחזק בקרב מול המרצחים, שולחיהם והמטיפים לטרור ולהסתה הפרועה להגיב בעוצמה רבה שתבהיר שהמחיר לכל פיגוע/ניסיון פיגוע כנגד אזרחי המדינה, יהיה גבוה”.

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח”כ מוטי יוגב, קרא להגביר את הבנייה ביהודה ושומרון, בתגובה לפיגוע הקשה ליד הר אדר. “יש להגדיל את היקפי האישורים לתכנון ולבניה ביהודה ושומרון, באופן שיבהיר לכל העולם ולאויב הערבי כי באנו לארץ ישראל בכדי להשאר בה לנצח”.

ח”כ ניסן סלומינסקי טען כי אסור לישראל להפגין חולשה. “ברצוני לחזק את כוחות הביטחון העושים לילות כימים כנגד הטרור הפלסטיני ושומרים עלינו. כל ויתור שנעשה על ידנו מתפרש כחולשה ומביא עלינו עוד פיגועים. רק בעמידה איתנה שלנו – ננצח”.

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון: “הטרור הכה בנו שוב בעיצומם של ימי תשובה וחגי תשרי. ליבי עם משפחות הנרצחים והפצוע. מוגי הלב לא ינצחו אותנו ולא יערערו את אמונתנו בדרכנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות