מטווח אפס: פועל פלסטיני רצח שני מאבטחים ושוטר בהר אדר

שני מאבטחים ולוחם מג"ב נרצחו הבוקר בפיגוע ירי סמוך להר אדר שבאזור ירושלים • רכז הבטחון של היישוב נפצע קשה • המחבל: בן 37 מכפר סוריכ הסמוך שהגיע עם אישור עבודה, ובמהלך הבידוק בשער האחורי ירה באקדחו לעבר כוח מג"ב ומאבטחים אחרי שהורו לו לעצור • הוא חוסל
חיים טוויל
ו' תשרי התשע"ח / 26.09.2017 10:10

שני מאבטחים ולוחם של משמר הגבול נרצחו הבוקר (שלישי) בפיגוע ירי סמוך ליישוב הר אדר שבאזור ירושלים.

רכז הביטחון של היישוב, בן 32 שנפצע באורח קשה בפיגוע, טופל על ידי מד”א והועבר לבית החולים הדסה עין כרם, שם הוא מנותח בשעה זו.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל, נמר מחמוד ג’מל, בן ה-37 מהכפר בית סוריכ,  נשוי ואב לארבעה ילדים,שהחזיק בהיתר עבודה בשטחי ישראל, הגיע לשער האחורי של היישוב הר אדר במסגרת כניסת פועלים פלסטינים ליישוב.

המחבל העלה את חשדם של לוחמי מג”ב והמאבטחים הפועלים במקום ואלו הורו לו לעצור ופתחו בנוהל מעצר חשוד. אלא שאז הוא פתח את חולצתו, שלף את אקדחו וירה לעברם מטווח קצר. הם השיבו באש והרגו אותו.

פאראמדיק מד”א ניר בוזגלו סיפר: “כשהגענו למקום ראינו ארבעה גברים בשנות העשרים והשלושים שנפצעו מירי בפלג גופם העליון , ביצענו במהירות מיון ראשוני, פצוע אחד גבר כבן 32 היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי בבטנו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה. שלושת הגברים הנוספים היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום”.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בזירת הפיגוע: “הפיגוע הזה מוכיח שוב שאנו חיים בעידן שבו העורף הפך לחזית. שוטרים, מאבטחים ואזרחי ישראל הם אלה שמתמודדים קודם כל עם אירועי הטרור”.

ארדן הדגיש: “שוטרי מג”ב בפעולה מהירה ונחושה מנעו פיגוע קשה הרבה יותר”.

הר הדר, פיגוע ירי

מפכ”ל המשטרה רנ”צ רוני אלשיך הגיע לזירת הפיגוע ואמר: “אנחנו פותחים את הבוקר עם אירוע חריג ורע. אנחנו נמצאים בהר אדר במעבר של עובדים שמגיעים לפה כל בוקר. עם הגעתם מגיע לפה מחבל שמוחשד על ידי רבש”ץ היישוב, המאבטחים ושוטרי מג”ב.

”הוא נבדק בשלב ראשון ומיד לאחר מכן שולף אקדח, ובטווח קצר פוגע בשני מאבטחים ובשוטר מג”ב, ופוצע את הרבש”ץ. המחבל נורה ונהרג”.

המפכ”ל ציין כי המחבל החזיק ביתר עבודה ביישוב, ומוכר על ידי מי שמקבל את הפועלים בבוקר. ”מדובר במשימה שגרתית. הוא פותח באש על הסובבים איתו. התגובה המהירה של לוחמת ולוחם, אחד מהג’יפ ואחד ליד הג’יפ הביאה למותו ולסגירת האירוע. ללא הירי הוא היה ממשיך במשימתו הרצחנית.

”זה אירוע קשה, לשם הולכים כל הפיגועים. מחפשים את העורף, המעברים והמקומות בהם יש מגע קצר עם כוחות הביטחון. הפעם המחיר הוא כבד מאוד בפגיעה במאבטחים ובשוטרי מג”ב שעושים את המשימה הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נוהל עצירת חשוד
    26/09/2017 19:01
    יוסף
  1. נול עצירת חשוד עיקב את הלוחמים מלהגיב כראוי לא צריך לגרום למאבטחים לתמהמה אפילו בסיכון חיי אדם