מנהלי העמותה להשתלות – שוחררו למעצר בית • צפו: פשיטת המשטרה

בית המשפט שחרר למעצר בית את החשודים שנעצרו הבוקר במסגרת חקירה המתנהלת במשטרה כנגד עמותה - בחשד לעבירות בניגוד לחוק השתלת איברים • שוחררו בתנאים, בהם מעצר בית מלא, למשך 20 יום
חיים טוויל
ו' תשרי התשע"ח / 25.09.2017 21:45

בית המשפט שחרר הערב (שני) למעצר בית את החשודים שנעצרו הבוקר במסגרת חקירה המתנהלת במשטרה כנגד עמותה – בחשד לעבירות בניגוד לחוק השתלת איברים.

החשודים שהובאו בפני בית המשפט שוחררו בתנאים, בהם מעצר בית מלא, למשך 20 יום – עד לתאריך כ”ה בתשרי (15.10.17).

כן נעתר בית המשפט לבקשת המשטרה וקבע כי “אשר לבקשת המשיבים לאסור את פרסום שמם – דין הבקשה להידחות”. עם זאת, ניתנה לסנגורים זכות ערר על ההחלטה.

כפי שדווח בחרדים 10, חוקרי המשטרה פשטו הבוקר על בתי ומשרדי ארבעה חשודים בירושלים, בהם מנהלי העמותה ועובדיה, על פי צווי מעצר וחיפוש שהוצאו על ידי בית המשפט.

בהמשך הובאו החשודים לחקירה ביחידת ההונאה בירושלים.

״מדובר בחקירה מורכבת ורגישה, במהלכה חוקרי המשטרה גבו עדויות שהעלו חשד לביצוע עבירות בניגוד לחוק השתלת איברים. אנו רואים בחומרה מעשים מעין אלו ולא נאפשר פגיעה זו או אחרת בערך חיי אדם בישראל״, אמרו במשטרה.

החקירה הצריכה מחוקרי המשטרה לפעול ברגישות יוצאת דופן, תוך הסברת חשיבות החקירה, הגעה לחקר האמת והבנה כי מי שידו אינה משגת ייאלץ להמתין ברשימת ההמתנה ובכך עלול לשלם בחייו.

על מנת שלא לפגוע בהמשך עיסוקה הייחודי של העמותה אל מול אנשים הממתינים להשתלות איברים, פעלה המשטרה אל מול משרד הבריאות ורשם העמותות באופן שוטף ועדכנה בדבר המעבר לחקירה גלויה והשלכותיה. לפיכך, מונה מפרק זמני לעמותה במטרה לאפשר המשך רציפות הפעילות ומתן שירות מציל החיים לאנשים הממתינים בציפייה להצלת חיי יקיריהם.

במשטרה מדגישים, כי הם אינם רואים בתורמי הכסף ובני משפחותיהם הזקוקים להשתלה, ואלו שקיבלו השתלה, חשודים – כי אם במידה רבה קורבנות שפעלו על מנת להציל חיי אדם.

החקירה, המתנהלת מזה מספר חודשים, החלה בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה על ידי גורמים במשרד הבריאות. לפי החשד, אנשי העמותה, העוסקת בתיווך השתלות איברים, מקדמים תורים להשתלת איברים תמורת כסף שמועבר, ברוב המקרים, כתרומה לעמותה.

במסגרת החקירה גבו החוקרים עד כה עדויות מאנשים שעברו השתלת איברים, בני משפחות מושתלי איברים וגורמים נוספים. מהעדויות שנגבו עד כה עולה, כי רוב המושתלים אינם עובדים למחייתם עקב מצבם הבריאותי ורובם נזקקים לתמיכה כלכלית מבני משפחותיהם.

עובדה זו מגבירה את החשדות, שכן מדובר בסכומי כסף שהועברו לידי העמותה במסווה של ‘תרומה’.

במשטרה אומרים כי חקירת המקרה עודנה נמשכת, בדגש על מי שנחשפו לנושא. “אנו קוראים לשיתוף פעולה עם המשטרה, זאת על מנת לקדם את החקירה מבלי לפגוע בהם או בתורמים האלטרואיסטים הממשיכים בהליך התרומה החשוב והמציל חיים”, אומרים במשטרה.

צפו: רפ”ק איזיק סימון, ראש מפלג הונאה במשטרה ירושלים, על החקירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות