מצוקת דיור ו’שמירת עיניים’: הרבי מסאטמר קרא לצאת מויליאמסבורג

יוסף גרינבוים
|
ה' תשרי התשע"ח / 25.09.2017 12:03
בדרשת ‘שבת שובה’ בשכונת ויליאסבורג קרא האדמו”ר מסאטמר לכל חוגי היהדות החרדית להתאחד למלחמה אחידה בגזירת הגיוס: “העצה היחידה היא להניח בצד את כל הפוליטיקה. גם חוק חדש לא יעבור את בג”ץ”

אלפי חסידי סאטמר התאספו אתמול (ראשון) אחר הצהרים בהיכל בית המדרש הגדול של סאטמר בשכונת ווילאמסבורג שבברוקלין, שם נשא האדמו”ר מסאטמר את דרשת ‘שבת שובה’.

בתחילת הדרשה דיבר האדמו”ר, שמקום מושבו בקרית יואל, על סוגיה שלומדים בהיכל הישיבה – ‘מצות לאו להנות ניתנו’, ואחר כך עבר לדבר בענייני השעה, דברי מוסר, התעוררות והתחזקות.

האדמו”ר התייחס בעיקר למצוקת הדיור של תושבי שכונת ווילאמסבורג כאשר בשנים האחרונות הרקיעו מחירי הדירות “לסכומים שאי אפשר לתאר בכלל”. עיקר המצוקה נוסעת בגלל גויים שאינם יכולים לשלם את מחירי השכירות במנהטן ועוברים להתגורר בווילאמסבורג, שם המחירים זולים יותר.

בדרשה ביקש האדמו”ר מחסידיו לעזוב את השכונה ולעבור לגור, כמו בארץ הקודש, מחוץ לערים הגדולות, בעיקר בגלל בעיות ‘שמירת העיניים’ הקיימים בשכונה לאחרונה, בשל התושבים החדשים.

בהמשך עבר האדמו”ר לדבר על הגזירות המרחפות על כלל ישראל: הגזירה הראשונה בארץ הקודש עם ביטול חוק הגיוס. האדמו”ר אמר כי זו “לא חכמה גדולה ולא נבואה לומר שהבג”ץ יבטל את החוקים, עד שזה יהיה באמת 100 אחוז שוויון בנטל, ולכן כל הנחמות לחוקק חוק חדש – גם הוא לא יעבור את הבג”ץ, וגם החוק החדש יבוטל.

“לכן”, אמר האדמו”ר, “העצה היחידה היא להניח בצד את כל הפוליטיקה, ולאחד באמת את כל היהדות החרדית ביחד – וכל זה אולי יעזור להצלת היהדות החרדית בארץ הקודש”.

מכאן עבר האדמו”ר לדבר על הגזירה המרחפת על יהדות ארה”ב בכלל וניו יורק בפרט אחרי התביעה שהגישו יוצאים בשאלה נגד עיריית ניו יורק, על שאינה כופה על מוסדות התורה בעיר שילמדו את כל תוכניות הליב”ה.

האדמו”ר סיים בבקשה להתפלל חזק בימים אלו, “לקרע רוע גזר דינינו בכל מקומות מושבי בני ישראל ובגאולה הקרובה על ידי משיח צדקינו”.