המשטרה הודיעה לנכים: זהו, לא נאפשר לכם יותר חסימות כבישים

אחרי שבמהלך היום נחסמו מספר כבישים ונוצרו פקקי ענק - פקעה סבלנות משטרת התנועה: הודיעה כי מעתה תאכוף את חוקי התנועה • "הצענו מתווי מחאה חלופיים שאינם מייצרים הפרעה חמורה לתנועה" • איציק שמולי: ''המשטרה לא צריכה לשמש כלי שרת פוליטי לקבורת המחאה"
חיים טוויל
ד' תשרי התשע"ח / 24.09.2017 20:45

משטרת התנועה הודיעה הערב (ראשון) לארגוני הנכים כי לא תאפשר יותר חסימות כבישים.

בשבועות האחרונים חוסמים ארגוני הנכים צירי תנועה מרכזיים, במסגרת מאבקם להעלאת קצבאות הנכות והשוואתן לשכר המינימום.

“בעקבות התגברות ההפרות החמורות לתנועה במחאת הנכים, הודיעה המשטרה למארגני המחאה, כי ככל שתמשכנה ההפרעות החמורות, המשטרה תאכוף את חוקי התנועה”, נאמר בהודעת המשטרה.

במשטרה הוסיפו כי הציעו למארגנים “כחלק מתהליך ההידברות, מתווי מחאה חלופיים שאינם מייצרים הפרעה חמורה לתנועה”.

היום יצרו הנכים שיבושי תנועה חמורים: בבוקר נחסמו נתיבי איילון לכיוון דרום באזור מחלף קק”ל למשך כשעתיים, בהמשך יצרו הנכים שיבושי תנועה בכביש 2 ממחלף גלילות שבתל אביב ועד מחלף כפר שמריהו שבשרון. בנוסף נחסם צומת רעננה בכביש 4.

מאבק הנכים קיבל היום חיזוק משמעותי בזכות קמפיין חוצות שהעלתה ההסתדרות. לפי ארגוני הנכים, הקמפיין, תחת הכותרת “לא מפקירים את הנכים”, צפוי להיות חסר תקדים בהיקפו.

ח”כ איציק שמולי הגיב על הודעת המשטרה שלא לאפשר לנכים לחסום כבישים: “מחובתנו לסייע לנכים להמשיך ולהשמיע את מחאתם בכל הכוח, כולל האפשרות לחסום כבישים כדי ללחוץ לפתרון שהם כל-כך מחכים לו עשרות שנים”.

לטענתו, ”המשטרה לא צריכה לשמש כלי שרת פוליטי בידי הדרג הפוליטי לקבורת המחאה. הפגנה נעימה בפארק לא תביא פתרון לנכים אלא להכנעתם”.

חבר הכנסת דוד ביטן, יו”ר הקואליציה, אמר היום לערוץ 10, כי בלתי אפשרי להשוות את הקצבאות לשכר המינימום. “זה עוד 4 מיליארד שקל ואין את זה כרגע בתקציב”.

ביטן הוסיף: “יש להם הרבה הטבות מעבר לשכר המינימום. כרגע האוצר אומר שאין יכולת לתת מעבר לזה. אי אפשר לתת למי שעובד שכר השווה לקצבת הנכים. בנובמבר נעביר את החוק. הלוואי שיהיה תקציב”.

לדברי ביטן, “המתכונת של החוק לא מקובלת על חלק מהנכים, רוב הארגונים כן מסכימים כי יש שינוי דרמטי ממה שקורה היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תמשיכו להכות בכל הכוח
    24/09/2017 21:23
    יפה
  1. מדינה של מפגרים