פינוי המאחז: גג קרס על נער כבן 15 שנפצע, נעצר ולא קיבל טיפול רפואי

במהלך פינוי מבנה במאחז בשומרון קרס גג כתוצאה מעומס של שוטרים אשר שהו עליו • מהקריסה נפצע נער כבן 15 בראשו • מיד עם פציעתו נעצר הנער • עו"ד נתי רום מחוננו: "עד כה הקטין לא קיבל טיפול רפואי – המשטרה לא מפנימה את החוק"
חיים טוויל
ד' תשרי התשע"ח / 24.09.2017 18:20

במהלך הריסת מבנה בשעות הצהרים בסמוך ליישוב הר ברכה בשומרון, נפצע נער כבן 15 בראשו כתוצאה מקריסת גג.

הגג קרס על ראשו של הנער לאחר ששוטרים רבים עלו לגג – שקרס מעומס. עם פציעתו נעצר הנער בחשד להפרת צו שטח צבאי סגור. הוא נלקח לתחנת המשטרה באריאל שם נחקר.

במהלך הפינוי נעצר נער נוסף, כבן 17, אשר תיעד את פינוי המבנה ואת אלימות השוטרים במקום. בשלב מסוים נדחף והותקף הנער על ידי השוטרים. כלב שמירה שהיה במקום נשך את אחד השוטרים, אשר עצרו את הנער בחשד לתקיפה באמצעות הכלב. בחקירתו הכחיש הנער כל קשר לכלב.

השניים נעצרו ויובאו מחר לדיון בבימ”ש השלום בפ”ת.

עו”ד נתי רום, אשר מייצג את השניים מטעם ארגון חוננו, סיפר כי הנער אשר נפגע אינו קיבל עד שעה זו טיפול רפואי. בנוסף, אומר רום, המשטרה לא אפשרה להורי הנערים להיות נוכחים בחקירה כמתחייב בחוק הנוער.

“לצערי הרב משטרת ישראל לא מפנימה כי החוק הנוער חל גם על קטינים ביהודה ושומרון, המשטרה לא אפשרה להורי הקטינים להיות נוכחים בחקירתם כמתחייב בחוק. בנוסף משאירה המשטרה לילה במעצר קטין כבן 15 שחשוד בהפרת צו בלבד, לא בכל עבירת אלימות או בהפרעה לפינוי.

“הקטין נפצע תוך כדי פינוי המבנה בעקבות קריסת גג על ראשו, כתוצאה מעומס של שוטרים רבים אשר עלו לגג. חרף פניות חוזרות ונשנות שלנו הקטין לא קיבל כל טיפול רפואי עד כה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם הנער היה שמאלני
    24/09/2017 18:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם הנער היה מהפלג השמאלני, ולא היה מקבל טיפול אלא נעצר – היה רעש אדיר בתקשורת, שצלצוליו היו מגיעים עד החלק האחר של כדור הארץ.