צפון קוריאה מתגרה בנשיא טראמפ: “ביקור טילינו בארה”ב בלתי נמנע”

שר החוץ נאם באו"ם וכינה את נשיא ארה"ב: "משוגע ומגלומן" • על הכינוי "איש הטילים" שהדביק טראמפ לקים ג'ונג און - אמר השר: "ביצע טעות בלתי הפיכה ויישא בהשלכות"
נתן פרל
ד' תשרי התשע"ח / 24.09.2017 01:01

רי יונג הו, שר החוץ של צפון קוריאה, נשא הערב (מוצאי שבת) נאום בעצרת הכללית של האו”ם, התגרה בנשיא ארה”ב וכינה את נאומו של טראמפ באו”ם “אלים ופזיז”.

השר כינה את טראמפ: “אדם משוגע ומגלומן ששולט על כפתור הגרעין” – ואיים כי ארצו תוודא שהוא יישא בהשלכות של דבריו, “הרבה מעבר למילותיו, הרבה מעבר למה שהוא יכול להתמודד אתו, גם אם הוא מוכן לכך”.

השר הצפון קוריאני אמר כי בכך שהנשיא האמריקני כינה את שליט צפון קוריאה קים ג’ונג און “איש הטילים”, הוא “ביצע טעות בלתי הפיכה שתגרום לטילים שלנו לבקר בכל שטחה של ארה”ב”.

השר הדגיש כי לארצו אין כוונה לעשות שימוש בנשק גרעיני נגד מדינות שלא שותפות לפעולות הצבאיות של ארה”ב נגד צפון קוריאה.

קודם לכן תקף נשיא ארצות הברית את שליט קוריאה הצפונית קים ג’ונג און וכינה אותו “משוגע שלא בוחל בהרעבת ובהרג בני עמו”. בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף טראמפ, כי קים “יעמוד למבחן כפי שלא ראה מימיו”.

“היה צריך לטפל בקים כבר לפני 8 שנים, ובכנות – לפני 15, 20 או 25 שנה”, אמר טרמאפ. “זה לא היה צריך להגיע למצב שאני צריך לטפל בו היום, אבל אני אדאג לנושא כי אני חייב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסחף הבא:
    24/09/2017 01:44
    ישראל
  1. קוריאה הצפונית מצד אחד , ואיראן מצד שני , אטומות לגמרי , בהקשר למאפיינים הגורליים בהתנהגותן : מלחמת עולם שלישית , עים נשק אטומי.