סקר: מחנה הימין יורד, ליצמן כבר לא ‘מאמי’, אריה דרעי השר הכי גרוע

אריה ריבקינד, חרדים 10
|
כ"ט אלול התשע"ז / 20.09.2017 10:45
מסקר ראש השנה שערכו ד”ר מינה צמח ומנו גבע עבור ‘ידיעות אחרונות’ עולה: מפת המנדטים צמודה, אבל נתניהו ממשיך להוביל בגדול בהתאמה לתפקיד ראש הממשלה • כמה מקבלות יהדות התורה וש”ס, ואיזה ציונים קיבלו השרים על תפקודם • ומה מדד האופטימיות לגבי עתיד המדינה?

מסקר ראש השנה שערכו השבוע ד”ר מינה צמח ומנו גבע עבור ‘ידיעות אחרונות’ עולה, כי מחנה הימין – הכולל את הליכוד, כולנו, הבית היהודי וישראל ביתנו יורד בגודלו, כאשר אם בכנסת הנוכחית יש להם 54 מנדטים, הרי שאם היו היום בחירות, הם היו מקבלים 50 מנדטים בלבד.

הליכוד מקבל בסקר 24 מנדטים, המחנה הציוני בראשות אבי גבאי מקבל 22 מנדטים, ויש עתיד של יאיר לפיד היא המפלגה השלישית בגודלה – עם 18 מנדטים.

הבית היהודי בראשות נפתלי בנט מקבלת בסקר 12 מנדטים, וכך גם הרשימה הערבית המשותפת.

מפלגת כולנו בראשות משה כחלון מקבלת 9 מנדטים.

יהדות התורה עולה בסקר ל-7 מנדטים, וגם ש”ס של אריה דרעי מתאוששת ומקבלת 6 מנדטים.

ישראל ביתנו של שר הבטחון אביגדור ליברמן ומפלגת מרצ מקבלות 5 מנדטים כל אחת.

מי שמציג לפי הסקר יציבות מרשימה הוא אבי גבאי. מהסקר עולה, כי 74% מאלה שהצביעו למחנה הציוני ב־2015, אומרים שיצביעו לו גם עכשיו, לעומת 62% שהצביעו ליכוד בפעם הקודמת, ויצביעו לו גם עכשיו. זה נתון מעניין משום שבמחנה הציוני הנאמנות למפלגה הייתה בדרך כלל נמוכה.

מהנתונים על השאלה מי מתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה, עולה כי נתניהו עדיין גובר בהרבה על מתחריו.

הנסקרים קיבלו שמות של חמישה ראשי מפלגות והתבקשו לדרג אותם לפי התאמתם לתפקיד. 29% סבורים שנתניהו הוא המתאים ביותר, לעומת הבא אחריו, יאיר לפיד (12%), אבי גבאי (10%), כחלון (5%) ובנט (5%).

אגב, 24% אחוז אומרים שאף אחד מהם לא מתאים.

ובמילים אחרות: אין לנו עדיין אלטרנטיבה לתפקיד ראש הממשלה, חוץ מאשר ראש הממשלה המכהן.

שאלה מסקרנת בסקר הייתה: איזה ציון אתה נותן לשרים הבאים על תפקודם:

בציונים שניתנו לשרים, שר התחבורה ישראל כץ יכול לחגוג. הוא במקום הראשון עם 65 אחוז של “טוב מאוד” ו”טוב”. למרות הקיטורים על הפקקים ועל אי־הנוחות בבניית הרכבת התחתית בתל־אביב – הציבור מרגיש שבכל מה שקשור לתשתיות התחבורה, נעשית פה עבודה.

במקום השני נמצא שר האוצר משה כחלון (עם 62 אחוז של “טוב מאוד” ו”טוב”), שזה בהחלט מקום טוב למי שעל כתפיו מונחות כל הבעיות הכלכליות של עם ישראל.

אחריו ניצבת שרת המשפטים איילת שקד (53 אחוז).

שר הבריאות יעקב ליצמן, שעד לאחרונה נחשב ל’מאמי הלאומי’, יורד למקום הרביעי. פרשנית ‘ידיעות’ סימה קדמון סבורה, כי  פרשת הסיגריות שנקשרה בשמו ונושאים אחרים ששמו נקשר אליהם, כמו פרשת הילדים חולי הסרטן מהדסה – כנראה השפיעו לרעה על דירוגו.

גלעד ארדן, השר לביטחון פנים, קיבל את אותו ציון שקיבל ליצמן.

בסוף סולם הדירוג נמצאים השרים יובל שטייניץ ומירי רגב.

האחרון ברשימה, עם הציון הכי גרוע (62 אחוז העניקו לו ‘לא טוב ו’גרוע’ – אריה דרעי, שכל יום שעובר רק מאיץ את שחיקתו.

ומה עם מדד האופטימיות לגבי עתיד המדינה.

לפי סקר ‘ידיעות אחרונות’ מסתבר שכ־61% אופטימיים או די אופטימיים לגבי עתידה של המדינה, לעומת 32% שהם די פסימיים, או פסימיים מאוד.

מהסקר עולה שגברים יותר אופטימיים מנשים, ושככל שהגיל עולה – עולה האופטימיות. שיעור האופטימיות בגילאי 55 ומעלה הוא 69%, לעומת 51% בגילאי 24-18.