האיש שהציל את בתו של הרב בלוי ז”ל מספר על הדרמה ב’שבעה’ • צפו בוידאו

יוני גרין
|
כ"ח אלול התשע"ז / 19.09.2017 15:55
אריה כהן מחיספין, היה האיש שהציל את בתו של הרב שלמה זלמן בלוי ז”ל – שטבע למוות כאשר זינק למי הירדן להציל אותה, כשנקלעה למצוקה • “פעם ראשונה שאני נוסע משם. פשוט יד ה'” • “ראינו במים ראש עולה ראש יורד, שני ראשים” • “התחלתי ללכת במים, משכנו אותם לשפת הנהר”

אריה כהן, תושב חיספין שברמת הגולן, מחנך, היה האיש שהציל אתמול אחר הצהרים (שני) את בתו של הרב שלמה זלמן בלוי ז”ל, בנו של רבי דוד נחמן בלוי ז”ל ואחיו של איש החינוך הרב מוטקה בלוי, כאשר בני המשפחה נקלעו למצוקה בנהר הירדן, סמוך לגשר אריק.

הטרגדיה התרחשה כאשר הרב שלמה זלמן בלוי ז”ל, בן 46,  ניסה להציל את בתו בת ה-16, שנקלעה למצוקה בתוך המים, וקפץ פנימה כדי להגיש סיוע לבתו. אלא שאז הוא החל לטבוע במים בעצמו.

בני משפחה עצרו את כהן וחברו, שנסעו בכביש הסמוך – ושניהם רצו אל מימי הנהר ומשו מתוכו את האב ואת הבת.

מתנדבי יחידת חילוץ גולן שהוזעקו לזירה פתחו בפעולות החייאה במקום, יחד עם גורמי רפואה, אולם למרבה הצער, לא נותר לכוחות ההצלה אלא לקבוע את מותו.

בני המשפחה הגיעו אל נהר הירדן לאחר מסע תפילות בקברי צדיקים בצפון הארץ.

היום הגיע כהן אל בית המשפחה בשכונת נווה יעקב בירושלים, וסיפר על הדרמה שהתחוללה: “אני אגיד שהיה פה רק יד השם. זה ממש יד השם, יד השם, יד השם, אסביר לכם גם למה.

“אני הייתי צריך לרדת לקניות בטבריה, ביום ראשון מחיספין, שם אני גר. ביום ראשון, תמיד אני נוסע לטבריה דרך חומסי. הפעם נסעתי דרך גשר אריק, זו אחת הפעמים הראשונות מאז שאני גר שם, 14 שנים, פעם ראשונה שאני נוסע משם. פשוט יד השם. ואז עצרתי את האוטו בצד.

“ברגע שהבנתי שזה בנות, משפחה, אני לא שחיין גדול, אבל הקב”ה שם אותי שם. רצתי. ברוך ה’ חבר שלי הגיע מכיוון, עצר את האוטו, פתאום אני רואה אותו רץ מאחורי. רצנו ביחד, וראינו את הילדים במים… בקושי… ראש עולה ראש יורד, שני ראשים.

“לקח לי זמן להבין מה יש שם. צרחו לי מהצד שיש שם אבא, בת, צעקו לי, ראיתי שאין זרם מסוכן ואין סחף, אז התחלתי ללכת בתוך המים, ראיתי שאני עומד, התקדמתי. זו השערה, לא בדקתי את זה שאין סחף. שני מטר ממני כבר הייתי צריך לשחות.

“הבת הושיטה לי את היד. לא יודע מאיפה היו לה כוחות לאחוז. גם בשלמה זלמן, אז אני והחבר משכנו אותם לשפת הנהר. התחלנו לנסות לעשות החייאה. עשיתי לפני הרבה שנים קורס. החבר לקח את הבנות”.

הרב שלמה זלמן בלוי ז”ל הותיר אחריו 15 ילדים, בהם כלה הנמצאת לפני חתונתה. אמש הוא נטמן בהר המנוחות.