פיוס בערד? ליצמן וראש העיר נפגשו וסיכמו: ‘נשתף פעולה, נוריד להבות’

שר הבריאות יעקב ליצמן וראש העיר ניסן בן חמו נפגשו על רקע העימותים בין חסידי גור ותושבים חילונים - וסיכמו: "לקראת השנה חדשה נותנים הצדדים צ'אנס לשינוי אווירה והיחס" • צרכי הקהילה של חסידי גור יבדקו בצורה חיובית על ידי העירייה • הצדדים יסירו השלטים ותופסק כריזת השבת מבתים פרטיים
אריה ריבקינד
כ"ח אלול התשע"ז / 19.09.2017 12:18

סולחה בעיר ערד?  שר הבריאות יעקב ליצמן וראש העיר ניסן בן חמו נפגשו הבוקר (שלישי), על רקע העימותים בין חסידי גור בעיר הדרומית ותושבים חילונים.

לדברי גורמים בחסידות גור, “היתה פגישה טובה. הצדדים סיכמו בפגישה על שיתוף פעולה והורדת להבות”.

בין היתר הוסכם בפגישה כי יוסרו מהבתים השלטים שכל צד תלה כנגד הצד השני.

לחרדים 10 נודע, כי בפגישה סוכם כי “לקראת השנה חדשה נותנים הצדדים צ’אנס לשינוי אווירה והיחס”.

עוד סוכם, כי  צרכי הקהילה של חסידי גור יבדקו בצורה חיובית על ידי העירייה כדי להגיע לעבודה משותפת.

בפגישה השתתפו נציגי ראש העיר וראשי הקהילה של חסידי גור.

בפוסט שפרסם ראש העיר בדף הפייסבוק שלו הוא כתב:

“בעקבות האירוע החמור שאירע במוצאי שבת, ולאחר מפגש ראשוני בין נציגי תושבים ונציגי חסידות גור, הסכמנו שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן ואנוכי שעלינו לפעול מתוך אחריות משותפת להרגעת הרוחות.

“הבוקר הגיעו השר יעקב ליצמן וחברי ועד החסידות לפגישה בלשכתי, בה השתתפו סגני ומ”מ דודי אוחנונה וסגני אלי מצליח.

“בפגישה בינינו עלתה נכונות להתחיל בצעדים בוני אמון בין המגזרים שיאפשרו להוריד את המתיחות בעיר בדגש על המרחב הציבורי.

“בשלב ראשון יוסרו כל שלטי המחאה כפי שהוסכם בין התושבים לוועדה, וכן תופסק כריזת השבת מבתים פרטיים. 

“כמחווה של רצון טוב תדון העירייה בשתי בקשות הנוגעות להקצאות קרקע שהוגשו לעירייה זה מכבר, האחת עבור מעון ילדים והשנייה עבור הקמת בית כנסת ליד מבנה ביה”ס שובו, בשטח המיועד למבנה ציבור. 

“הוסכם כי השיח ימשך ברמת התושבים וברמת ההנהגה לאחר החגים וזאת על מנת לדון על סוגיות נוספות המטרידות את הצדדים”.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום חמישי –  לאחר ביקור של יו”ר יש עתיד יאיר לפיד בערד, שיגר ראש העיר ניסן בן חמו מסר לתושבים החילונים, בו הודיע על הקמת ועדת גישור שתורכב מבכירי קהילת גור ומהתושבים החילונים, כדי למצוא פיתרונות למחלוקות.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב בן חמו לתושבים: “רבים מאתנו היו עדים לאירוע שהתחולל במוצאי השבת האחרונה, בו נחצו קווים אדומים של בריונות ואלימות. אמש התקיים כנס תושבים מרשים שאירגנה קבוצת המאבק בו נכחו למעלה מ-1,000 תושבים שמוטרדים מפגיעה בצביון החילוני של העיר.

“משטרת ישראל הבינה לאור האירועים את הצורך בהתערבות משמעותית יותר מבחינתם. במהלך כנס התושבים קיבלתי פנייה מבכירים מאוד במשטרת ישראל לשקול הקפאת צעדי מחאת תושבים כדי למנוע הסלמה במצב, ולקבל את פניית נציגי גור לפתוח ערוץ תקשורת ישיר מולם.

“בסיומו של כנס התושבים זימנתי את מובילי התנועה לשמירה על צביון העיר לשיחה משותפת בלשכתי. הצגתי בפניהם את הפנייה המשטרתית והבהרתי שרגע לפני שפעולות המחאה יוצאות לדרך אנו נדרשים כולנו למחשבה מעמיקה.

“לשמחתי, נציגי התנועה גילו אחריות ונענו לפניית המשטרה. כעת, כשברורה העוצמה של הציבור החילוני במאבק על צביון העיר יתנהל ערוץ התקשורת מול חסידות גור בכבוד הדדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני בתור שומר מסורת המום מהשנאה העיוורת של ניסן מיש עתיד לחסידי גור
    19/09/2017 13:27
    חילוני
  1. אסור לחסידי גור להפסיק במחאות שלהם נגד האנטישמיות.