ליצמן: “הברית שלי עם בנט מהישגי השנה. מקומו בקואליציה החרדית”

שר הבריאות מבהיר בראיון חג שהעניק ל 'בשבע' כי הקואליציה החרדית הבאה צריכה לכלול את הבית היהודי: "הוא שר חינוך מעולה שיודע את העבודה ועוזר לנו בכל דבר. מקומו איתנו" • "על פסקת התגברות לחוק גיוס בני הישיבות כחלון יסכים"
אריה ריבקינד
כ"ח אלול התשע"ז / 19.09.2017 10:53

שר הבריאות יעקב ליצמן מבהיר בראיון חג שהעניק לעיתונאי יאיר שרקי בעיתון ‘בשבע’ כי הקואליציה החרדית הבאה צריכה לכלול את הבית היהודי, בראשות השר נפתלי בנט.

“הברית שלי עם השר נפתלי בנט הוא אחד מהישגי השנה שלי לטובת החרדים וההתיישבות”, אומר ליצמן.

שר הבריאות מחמיא לבנט: “הוא שר חינוך מעולה שיודע את העבודה ועוזר לנו בכל דבר. מקומו איתנו. ואני חושב שהקואליציה החרדית צריכה לכלול את הבית היהודי”. ליצמן שולל את האפשרות שברית לפיד-בנט תחזור על עצמה בקדנציה הבאה.

שר הבריאות הסביר בראיון, כי במסגרת חקיקת חוק הגיוס הבא, יפעל להעברת פסקת התגברות מצומצמת שתהיה חלק מחוק הגיוס. “לא בטוח שמשה כחלון יסכים ללכת על פסקת התגברות כוללת”, הוא אומר. “אבל על פסקת התגברות לחוק גיוס בני הישיבות כחלון יסכים”.

ליצמן, שבטוח כי הקואליציה תמשיך לתפקד עד שנת 2019, מדגיש: “זה בבת ענינו. בזה אנחנו רוצים עכשיו לטפל”.

בדבריו התייחס לאפשרות שיו”ר המחנה הציוני אבי גבאי יתמוך בגיוס חרדים מלא. “זה יישאר איתו לדיראון”, אמר.

ליצמן התייחס לעובדה שרבנים דתיים לאומיים לא הוזמנו לכינוס מועצות גדולי התורה: “הרבנים הדתיים לאומיים לא הוזמנו כי זה היה כינוס של גדולי וחכמי התורה של המפלגות החרדיות. אבל השר אורי אריאל משתתף איתנו בכל הישיבות על השבת והכותל המערבי”.

ומה יקרה אם לפיד יצליח בקדנציה הבאה להרכיב קואליציה?

“מה פיתאום. בלי החרדים לא תהיה קואליציה. גם אם לפיד יהיה בעל הרשימה הגדולה ביותר, לא נשב איתו. אין מצב שנשב איתו. אני חושב שהוא פשוט פגע, פוגע ולא מפסיק לפגוע”.

חלק מהחברים שלך במפלגות החרדיות דווקא קצת התחברו אליו, אומר לו שרקי – וליצמן משיב: “אתה מתכוון לאלה שהחליפו איתו צ’פחות? אני חושב שעשו טעות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שס החדשה: שחורה סרוגה בר״ת. אחדות יופי
    01/10/2017 09:28
    יפה
  1. ככה בסוף יצליחו לצלוח את סואץ של היצרנולהטביע את מפלצת הכפירה של בגצ ועוזריהם