היסטוריה בעדה הבוכרית: פנים חדשות בהנהגה הרוחנית וההלכתית בארץ ובחו”ל

במעמד הראשל"צ, רבה הראשי של העדה הבוכרית, נשיא קונגרס יהודי בוכרה העולמי לב לבייב, ח"כים, אישי ציבור, רבני וגבאי העדה הוכתר הרב הלל חיימוב לנשיא איגוד הרבנים של קונגרס יהודי בוכרה • ראב"ד ת"א-יפו הרב זבדיה כהן הוכתר לאב"ד בני העדה • הרב ברוך בבייב מונה לרב העדה בארה"ב וקנדה
שמואל סעידוף
כ"ח אלול התשע"ז / 19.09.2017 01:57

ערב ראש השנה תשע”ח זוכה העדה הבוכרית בארץ ובעולם בבשורה משמחת: מינוי של שלושה מרבני העדה לתפקידי ההנהגה הרוחנית וההלכתית בקהילה, לצדו של רבה הראשי של העדה הרב פינחס הכהן רבין.

הרב הלל חיימוב מונה לנשיא איגוד הרבנים של קונגרס יהודי בוכרה העולמי; הרב זבדיה כהן, ראש אבות בתי הדין של ת”א-יפו מונה לשמש כאב”ד לבני העדה הבוכרית; והרב ברוך בבייב מונה לרב הראשי של הקהילה הבוכרית בארה”ב ובקנדה.

המינוי של הרב חיימוב לנשיא איגוד הרבנים וכן המינוי האישי של הרב זבדיה כהן על ידי הראשל”צ הגר”י יוסף התקיימו במהלך הוועידה השנתית של רבני וגבאי בתי הכנסת הבוכריים, ביום רביעי האחרון בירושלים.

מינויו של הרב הלל חיימוב כנשיא איגוד הרבנים הוכרז שנה וחצי לאחר פטירתו של הרב יצחק אמינוב זצ”ל ששימש בתואר במשך שנים רבות. כתב המינוי נמסר לרב הלל על ידי הראשל”צ, הרב פינחס הכהן רבין – רבה הראשי של העדה הבוכרית, ונשיא קונגרס יהודי בוכרה לב לבייב.

את בימת הכבוד בכנס הרבנים והגבאים פיארו הראשל”צ, הרב פינחס הכהן רבין – רבה הראשי של העדה הבוכרית, הרב זבדיה כהן – ראש אבות בתי הדין בתל אביב, נשיא הקונגרס לב לבייב, רבנים ואישי ציבור רבים.

כתב המינוי לנשיאות איגוד הרבנים נחתם על ידי הראשון לציון, הרב הראשי של העדה הבוכרית, ח”כ רוברט אילטוב, ואב”ד תל אביב הרב זבדיה כהן.

כתב המינוי לנשיא איגוד הרבנים נמסר לרב הלל חיימוב על ידי הראשל”צ, כשלצדו נשיא הקונגרס לב לבייב והדיין הרב זבדיה כהן.

חברי נשיאות הקונגרס יעקב מושיחוב, ברוך דוידוב ומענדל אלחזוב כובדו בהלבשת הג’ומא המסורתי לרב הלל.

לאחר דבריהם של הרב הראשי לישראל ונשיא הקונגרס הבוכרי לב לבייב, ניגש אל הבמה אמן היודאיקה יעקב דוידוב ,שביקש באופן אישי להעניק שי לרב הלל חיימוב – שרביט ההנהגה של העדה הבוכרית העשוי כולו כסף טהור.

“כבן העדה הבוכרית, בנו של הזמר והשחקן אמנון דוידוב, כשנודע לי שעומדים להכתיר את חברי וידידי הרב הלל חיימוב לנשיא איגוד הרבנים, חשבתי מה המתנה שאני יכול להעניק לו ושיעזור לו בתפקידו, ולכן חשבתי להעניק לו מטה עשוי כסף טהור. אני נרגש שנפלי בחלקי הזכות להכין מטה שייחרט בתולדות יהודי בוכרה, בשם כל הרבנים, בתפילה שינהיג את עדתנו נאמנה ובסייעתא דשמיא”.

במקביל למינויים ההיסטוריים בישראל, בבניין קהילת ‘הסנטר’ בניו יורק התכנסו ביום ראשון השבוע נשיאי הקהילה הבוכרית, רבניה ועסקניה, לסעודה והרמת כוסית לקראת ראש השנה אותה ערך בוריס קנדוב, נשיא קונגרס יהודי בוכרה בארה”ב וקנדה.

קנדוב מסר סקירה בשם נשיא קונגרס יהודי בוכרה העולמי לב לבייב, על כינוס הגבאים והרבנים שנערך בירושלים ועל מינוי הרבנים בארץ ישראל, כאשר לקראת סיום דבריו הכריז את הבשורה המשמחת על מינויו של הרב ברוך בבייב לרב הראשי של הקהילות הבוכריות בארה”ב וקנדה, הכרזה ומינוי שזכו לתשואות סוחפות מהקהל.

אחריו נשא דברים אורח הכבוד הרב פרץ שטיינברג, אב”ד קווינס, שבירך את הרב בבייב על מינויו. עם סיום דברי הרב, הלבישו ראשי הקהילה את הרב בבייב בג’ומא המסורתי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות