משה גפני נגד המפכ”ל: למה הוא שותק? אין לו אומץ לקחת אחריות?

ח"כ משה גפני לשר לביטחון פנים גלעד ארדן על האלימות של השוטרים: 'מדובר באלימות חסרת רסן שאסור לעבור עליה לסדר היום' • ארדן: 'הנושא נחקר על ידי מח"ש, הוא לא יטויח' • גפני על המפכ"ל: "צריך לומר את דברו ולא להסתתר" • מוזס: "אצל הנכים לא רואים אלימות כזו כלפי המפגינים"
אריה ריבקינד
כ"ז אלול התשע"ז / 18.09.2017 16:52

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני שוחח היום (שני) עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן ואמר לו כי אסור לעבור בשקט על האלימות הקשה של השוטרים בהפגנת החרדים אתמול בירושלים, כאשר קנאי מאה שערים יצאו להפגין נגד מעצר נכדו של האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק, בגין השתמטות.

גפני אמר לארדן: “מדובר באלימות חסרת רסן שאסור לעבור עליה לסדר היום, בעיקר כשמדובר בשוטרים שאמונים לשמור על הסדר הציבורי”.

השר ארדן אמר לח”כ גפני כי הנושא נחקר על ידי מח”ש, וכי הוא לא יטויח, ויטופל באופן הנכון ביותר.

גפני גם מתח ביקורת חריפה על מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך, שטרם התבטא עד כה באופן פומבי על אלימות השוטרים.

“העומד בראש המערכת צריך לומר את דברו ולא להסתתר”, הדגיש גפני. “מדובר בפעולה חמורה מאד שנעשתה על ידי השוטרים ומי שאין לו את האומץ לעמוד בפני הציבור ולקחת אחריות לא ראוי לעמוד בראש המשטרה”.

גפני אמר את דבריו, למרות שהמפכ”ל התייחס לאלימות השוטרים בשיחה שקיים היום עם כתבי המשטרה: “הסרטונים מההפגנה נראים רע מאד. הרגשתי רע מאוד כשראיתי אתמול את הסרטונים. אני לא מצדיק את זה, אולי יש שוטרים שצריכים להעמיד לדין. היתה אלימות קשה של החרדים. הפעלת הכוח מולם, על פניו – לא מוצדקת. אפשר היה לצאת מהסיטואציה הזו אחרת. אם השוטר איבד שליטה – הוא ישלם על זה”.

המפכ”ל הוסיף: “שוחחתי אמש והיום עם פיקוד מחוז ירושלים ונתתי את דעתי בעניין. מח”ש חוקרת. לאחר סיום חקירת מחש” נערוך בדיקה משלנו”.

גם יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ מנחם אליעזר מוזס, פנה אל השר לביטחון פנים בדרישה לנקוט מיידית בצעדים מעשיים נגד השוטרים האלימים.

במכתבו כתב מוזס: “ההפגנה, שהתקיימה ברישיון, כללה מן הסתם אירועים שוליים של התרסה והתנהגות בלתי נאותה מצד השוליים שבמפגינים. אך מאידך, אלימות המשטרה כלפי כל החרדים ששהו באזור, בין אם הם מפגינים, צלמים, או עוברי אורח, הייתה חסרת תקדים. שוטרים התנהגו בברוטליות ובאלימות קשה, תוך דחיפות מיותרות ופציעת חלק מהמפגינים. אחד מהם עדיין מאושפז עם דימום בראש”.

מוזס הוסיף: “אין ספק שהפגנת אלימות כה קיצונית מצד השוטרים תוך כדי ניסיונותיהם להשליט סדר לא נופלים בהגדרת ‘פעילות לשמירת הסדר’. אין ולא יכול להיות, שחברה מתוקנת ומסודרת תעבור על התנהגות מופרעת כזו בשתיקה.

“כולנו שומעים ומלווים את הנכים במאבקם ומודעים להפגנותיהם ברחבי הארץ. בשום שלב לא נצפו או דווחו אירועי אלימות שכאלה כלפי המפגינים, למרות שגם בהפגנתם נחסמים צירים מרכזיים”.

ח”כ מוזס אמר לשר כי התחושה הקשה בקרב הציבור החרדי היא שכשמדובר בהשלטת סדר של מפגינים חרדים, השוטרים מרשים לעצמם לנקוט באלימות יתרה ומוגזמת שאיננה נהוגה בהפגנות בקרב מגזרים אחרים.

“אני קורא לך, לנקוט מיידית בצעדים מעשיים נגד השוטרים האלימים. אלימות, גם כשהיא מגיעה מצד שוטר, איננה מעל החוק!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות