הגאון רבי בן ציון מוצפי על מועצת החכמים של ש”ס: “מועצת שפנים”

סערת ההתפטרות של ח"כ יגאל גואטה: הרב בן ציון מוצפי נשאל "מהו האיסור ההלכתי הכרוך בהשתתפות בחתונת תועבה והאם בנסיבות משפחתיות מיוחדות יש להקל" - ויצא בגלוי נגד מועצת החכמים • בהמשך נמחקה תשובתו מהאתר
יוסף גרינבוים
כ"ז אלול התשע"ז / 18.09.2017 12:56

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מכנה את מועצת חכמי התורה של ש'”ס “מועצת שפנים”, בעקבות התנהלותם בפרשת ח”כ יגאל גואטה, שנאלץ להודיע על פרישה מהכנסת לאחר שסיפר בראיון בתחנת הרדיו גלי צה”ל כי השתתף בחתונת אחיינו, שנערכה בניגוד להלכה.

הגרב”צ מוצפי, כך נראה, לא אהב את הלבטים, ניסיונות מציאת הפשרה וההידברות בין הרבנים על עתידו של גואטה – ובשאלה שנשאל באתר ‘דורש ציון’ סביב הסוגיה כינה אותם בביטוי החמור: “מועצת השפנים”.

התשובה של הרב, שנמחקה מעמוד ‘שאל את הרב’, פורסמה לראשונה ב’ישראל היום’.

הגרב”צ מוצפי מתפעל עמוד שאלות ותשובות – ובימים האחרונים הובאה בפניו השאלה: “ברצוננו ללמוד מהו האיסור ההלכתי הכרוך בהשתתפות בחתונת תועבה והאם בנסיבות משפחתיות מיוחדות יש להקל. בעוונותינו הרבים דורנו פרוץ מרובה על העומד, ושאלה זו עולה לעיתים על הפרק”.

הרב השיב: “שאלה מסובכת שאלת. אנא פנה בבקשה למועצת השפנים”.

כאמור, השאלה והתשובה נמחקו מהאתר.

מבית הרב נמסר בתגובה לישראל היום: “הרב הגיב בזלזול ששפנים אמורים להשיב לשאלה שכזו. בחמישי האחרון נקרא הרב לביתו של ראש המועצת הרב שלום כהן שבקשו להמשיך ולמחות בדבר”

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מתוך אתר דורש ציון:
    18/09/2017 14:35
    לתשומת לבכם
  1. שאלה – 148581
    הבהרה.
    שמעתי כי לקחו תשובה תמימה שכתבתי לליצן ששאל שאלה, בענין חמור מאוד, והשבתי לו על דרך שכתוב עם נבר תתבר, ובזחיחות כי יפנה “לאירגון השפנים”. ויש לצערי אנשים שלקחו זאת כאילו חס ושלום התכוונתי לפגוע ברבותינו חלילה וחס.

    הנני להבהיר כי לא עלתה על לבי מחשבה כזאת כלל, אלא כתבתי על פי דברי רבנו האר”י ז”ל שכתב בשער הגלגולים הקדמה כ”ב “הבא על הזכר, יתגלגל בשפן או בארנבת, כפי מה שחטא או בועל או נבעל.
    וכן הוא בדברי המקובל הריקאנטי ז”ל קדושים כ, כ”ה. ובספר חרדים [מל”ת פרק ז, נ”ו] שכתב “וכך נמצא כתוב למקובלים הנזכר הבא על זכר יתגלגל בשפן וארנבת”.

    ואמנם כתבתי תיבה אחרת כי כך דרכי לציין בדברי הבאי לשואלים בעניני הבאי, כפי שיש אירגוני עיריות, פועלים ועוד, ושגגה היא.
    והריני בזה לבקש מחילה מכל מי שמצא עצמו נפגע מנוסח הדברים, כי לא היתה בי שום כוונה של ביקורת על מי שיהיה חלילה.
    הכותב בהכנעה רבה
    בן ציון.

  2. הרב הבהיר עצמו
    18/09/2017 15:01
    ישראל
  3. הבהיר את עצמו שלא התכוון לזה כלל
    תראה כאן
    http://www.doresh-tzion.co.il/QAShowAnswer.aspx?qaid=148581

  4. שקר גמור מעולם לא חשב כלל להגיד זאת על מועצת החכמים אני יודע כמה הוא מעריך את חכם שלום ממה שראיתי בעינים שלי כמה פעמים
    16/10/2017 10:10
    משה
  5. הכל שקר גמור