גלעד ארדן: ‘התמונות מראות אובדן שליטה’. המפכ”ל: ‘הרגשתי רע מאד’

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס לתיעוד של שוטרים מכים בברוטליות את המפגינים החרדים: "את הדברים האלה, אלא אם כן יש עיוות מוחלט של הסרטון, השוטרים יאלצו להסביר במח"ש" • המפכ"ל: "היתה אלימות קשה של החרדים. הפעלת הכוח מולם, על פניו - לא מוצדקת"
חיים טוויל
כ"ז אלול התשע"ז / 18.09.2017 08:59

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס הבוקר (שני), בראיון שהעניק לגלי צה”ל, לסירטונים שפורסמו אתמול בכלי התקשורת בהם נראים שוטרים מכים באופן ברוטלי את המפגינים החרדים במחאה שקיימו קנאי מאה שערים נגד מעצר נכד האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק, בגין השתמטות מצה”ל.

“התמונות מראות אובדן שליטה, שימוש בכוח בלתי סביר, ואת הדברים האלה, אלא אם כן יש עיוות מוחלט של הסרטון, השוטרים יאלצו להסביר במחלקה לחקירות שוטרים”, אמר ארדן בפתח דבריו.

השר הוסיף: “טוב עשתה המשטרה שאתמול לאחר שהסרטונים הללו הופצו היא הודיעה בעצמה שהיא מעבירה את הסרטונים ואת האירועים לבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים”.

בהמשך התייחס ארדן לנתוני ההעמדות לדין של שוטרים, שפורסמו הבוקר במסגרת דו”ח הפרקליטות: “אני חייב להעיר הערה, העובדה שמח”ש, שהיא גורם חיצוני של משרד המשפטים שגם חקרה ניצבים והביאה להדחתם מהמשטרה, מגישה מתוך סך התלונות שמוגשות אליה רק 15 או 16 אחוז כתבי אישום זה לא אומר שום דבר.

“יתכן שאזרחים מגישים לעיתים תלונות סרק כנגד שוטרים, יש חיכוך. מה לעשות שעבודתו של שוטר היא עבודה מאוד קשה ולא נעימה והיא פוגשת את האזרחים במקומות שבהם הממשלה נכשלת בטיפול והדברים מגיעים לכדי הפרות חוק ואלימות”.

ארדן הדגיש: “אני מציע לכולנו לחשוב גם על העבודה היומיומית של שוטר במשטרת ישראל, היא מאוד קשה, היא מאוד מתסכלת”.

גם מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך התייחס לאלימות השוטרים: “הסרטונים מההפגנה נראים רע מאד. הרגשתי רע מאוד שראיתי אתמול את הסרטונים. אני לא מצדיק את זה, אולי יש שוטרים שצריכים להעמיד לדין. היתה אלימות קשה של החרדים. הפעלת הכוח מולם, על פניו – לא מוצדקת. אפשר היה לצאת מהסיטואציה הזו אחרת. אם השוטר איבד שליטה – הוא ישלם על זה”.

המפכ”ל הוסיף: “שוחחתי אמש והיום עם פיקוד מחוז ירושלים ונתתי את דעתי בעניין. מח”ש חוקרת. לאחר סיום חקירת מחש” נערוך בדיקה משלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות