הרבנות מאיימת על הרב דוד סתיו: ‘צהר’ יקים גוף כשרות? אתה תודח

מנכ"ל הרבנות הראשית משה דגן מאיים להדיח את הרב דוד סתיו מתפקידו כרבה של שהם, אם ארגון רבני 'צהר' יקים גוף כשרות אלטרנטיבי • "ככל שאכן יוקם מערך כשרות עצמאי, הדבר עשוי להשליך לטעמנו על המשך כהונתך כרב המועצה המקומית שהם, נוכח ניגוד העניינים בין שני העיסוקים''
יוסף גרינבוים
כ"ז אלול התשע"ז / 18.09.2017 00:57

מנכ”ל הרבנות הראשית לישראל, הרב משה דגן, מאיים להדיח את הרב דוד סתיו מתפקידו כרבה של שהם, במידה וארגון ‘רבני צהר’, שבראשו עומד הרב סתיו – יקים גוף כשרות אלטרנטיבי.

לפי דיווח בערוץ 7, האיום בהדחת הרב סתיו מגיע על רקע פסיקת בג”ץ, לפיה הרבנות הראשית היא היחידה המוסמכת להעניק תעודות הכשר/השגחה, אך בתי עסק לממכר מזון יוכלו לציין את הסטנדרטים הנוגעים למוצריהם ולדרך הכנת המזון.

בעקבות הפסיקה, הודיע ארגון רבני צהר כי יקדם את הקמת הגוף האלטרנטיבי למתן כשרות.

במכתב ששיגר מנכ”ל רבנות לרב סתיו נאמר: ”בסוף השבוע שעבר פורסם בכלי התקשורת כי ארגון צהר בראשותך שוקל להקים מערך השגחת כשרות עצמאי שיפעל כאלטרנטיבה לרבנות. אבקש להבהיר כי כפי שניתן להבין מפסק הדין שניתן בשבוע שעבר בדיון הנוסף בבג”ץ, בתי עסק לא יוכלו להציג עצמם ככשרים, מושגחים, מפוקחים וכיוצ”ב על ידי גוף כשרות פרטי, ללא תעודת הכשר מטעם הרבנות המוסמכת לפי חוק איסור הונאה בכשרות”.

מנכ”ל הרבנות מסביר, כי לרב סתיו – שמוסמך לכהן כרב עיר, אסור להעניק כשרות שתתחרה בזו של הרבנות הראשית.

”עיסוק של רב עיר שכידוע מוסמך מכח חוק איסור הונאה בכשרות למתן תעודות הכשר, במסגרת גוף כשרות פרטי, במקביל לכהונתו, הינו אסור.

”בהתאם לכך, פעלה הרבנות הראשית לישראל מספר פעמים בעבר נגד רבנים נותני הכשר וגורמים נוספים במערך הכשרות המוסד שפעלו במקביל במסגרת בד”צים כאלו ואחרים”, סיפר המנכ”ל משה דגן.

בסופו של המכתב משמיע מנכ”ל הרבנות איום ברור: ”ככל שיש אמת בפרסום, נבקש להבהיר כי לטעמנו, ככל שאכן יוקם מערך כשרות עצמאי כאמור על ידי ארגון צוהר, הדבר עשוי להשליך לטעמנו על המשך כהונתך כרב המועצה המקומית שהם, נוכח ניגוד העניינים בין שני העיסוקים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות