מדוע שלח הגר”י זילברשטיין גביע כסף לחזן בית הכנסת?

יוני גרין
|
ד' ניסן התשע"ד / 04.04.2014 11:34
הסכסוך הליטאי • גבאי בית הכנסת המרכזי ברמת אלחנן הודיע לגאון רבי יעקב ונדרולדה, מגיד שיעור בישיבת גרודנא באשדוד: השנה לא תהיה שליח ציבור בימים נוראים • הסיבה: נאום בהפגנה • ומה כתב רב בית הכנסת במכתב?

הגאון רבי יעקב ונדרולדה, המכהן כמגיד שיעור בישיבת גרודנא באשדוד, הופתע לקבל  בימים האחרונים שיחה טלפונית מגבאי בית הכנסת המרכזי של שכונת רמת אלחנן, שם הוא משמש כשליח ציבור כבר 21 שנים.  בשיחה נאמר לו, כי השנה לא יוכל לעבור לפני התיבה בבית הכנסת, וזאת בשל נאום שנשא בהפגנה נגד מעצרו של תלמיד הישיבה יעקב ישראל פז, שהתקיימה סמוך לגשר המיתרים בירושלים.

אלא שאם הגר”י ונדרולדה לא ייחס חשיבות לאותה שיחה, הוא קיבל השבוע מכתב מהגאון רבי יצחק זילברשטיין, רב בית הכנסת וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה. אל המכתב צירף הרב גביע כסף טהור. במכתב הביע המרא דאתרא את הוקרתו על השנים הרבות בהן שימש כשליח ציבור בימים הנוראים, לצד התנצלות כי בשל דרישת מתפללים בבית הכנסת “אנו נאלצים להיפרד כידידים”.

מתפללים בבית הכנסת אומרים שככל הנראה תהיה התפתחות נוספת: גם בעל התוקע, הרב שלום לבין (אחיו יעקב לבין, מנכ”ל עיתון הפלס), נמנה על תנועת בני תורה, וישנם מתפללים הדורשים להעביר גם אותו מתפקידו. אך על כך רב בית הכנסת טרם קיבל החלטה.

מקורבי הגר”י ונדורולדה מספרים, כי  גם השנה הוא לא יוותר מובטל  בימים נוראים, שכן הוא ישמש כחזן בישיבת גרודנא, במקום ראש הישיבה הגרד”צ קרלנשטיין, שבשל חולשתו לא יתפלל, ככל הנראה, לפני התיבה.