בעיטות ומכות: צפו איך מפנים בברוטליות את קנאי מאה שערים

חסידי תולדות אברהם יצחק, יחד עם קהילות נוספות, מפגינים ברחובות ירושלים נגד מעצר נכדו של הרבי, בגין השתמטות מגיוס • המפגינים חסמו את רחוב שרי ישראל: 9 נעצרו בשל "תקיפת שוטרים" • השוטרים היכו ודחפו בברוטליות מפגינים • משה גפני: "סוכם שהנכד ישוחרר מהכלא" • צפו
יוסף גרינבוים
כ"ו אלול התשע"ז / 17.09.2017 15:40

חסידי קהילות תולדות אברהם יצחק, תולדות אהרון ודושינסקא, כמו גם אנשי קהילות נוספות ב’עדה החרדית’, הפגינו אחר הצהרים (ראשון) ברחובות ירושלים במחאה על מעצרו של האברך אברהם יצחק סון בריינדל טויב – נכדו של האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק, שנעצר לפני כשבועיים כאשר הגיע לישראל לקראת הימים הנוראים –  ואחר דיון משפטי הוא נכלא בכלא צבאי בעוון השתמטות מגיוס.

גרירה על הכביש, משיכת פיאות: כך השוטרים מפנים מפגינים 

עם תחילת ההפגנה: המפגינים תוקפים איש תקשורת 

המפגינים החלו לחסום רחובות לאחר שקודם לכן נערך בכיכר השבת שליד שכונת מאה שערים מעמד קבלת עול מלכות שמים, כשלפני התיבה עובר האדמו”ר מתולדות אהרן.

לאחר מכן יצאו המפגינים בצעידה מכיכר השבת אל עבר רחוב שרי ישראל – וחסמו אותו לתנועה.

פינוי המפגינים עם זרנוקים ממכת”זית ופרשים •  צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

מהמשטרה נמסר: “אזור כיכר השבת נחסם לתנועת כלי רכב עקב הפגנת חרדים במקום על רקע מעצר משתמט גיוס על ידי צה”ל. המשטרה ערוכה במקום”.

יותר מאוחר נמסר מהמשטרה: “9 מפירי סדר שהתפרעו תוך שימוש באלימות כלפי השוטרים נעצרו.

“עשרות חרדים ממשיכים בחסימת צומת הרחובות שרי ישראל ומונעים את נסיעת כלי הרכב והתחבורה הציבורית מלנסוע בכביש תוך שהם נשכבים על הכביש, קוראים קריאות נגד השוטרים. חלקם ידו אבנים לעבר השוטרים שפועלים כל העת בנחישות להשבת הסדר הציבורי על כנו, לאפשר פתיחת הציר בנסיון להשיב השגרה”.

במשטרה אומרים: “משטרת ישראל פועלת בנחישות רבה על מנת לאפשר מחד לכל גורם לקיים מחאה לגיטימית יחד עם זאת בכפוף לחוק ולהוראות השוטרים ותפעל בנחישות כלפי כל מי שיפר החוק ביד קשה”.

מבית החולים הדסה נמסר: “מהפגנות המתקיימות בירושלים פונו לחדר המיון בהדסה עין כרם 2 נפגעים, האחד בן 16.5 עם חבלת ראש ודימום פנימי, במצב בינוני- יציב ובהכרה. יושאר להשגחה. השני כבן 17, במצב קל, ישוחרר בקרוב”.

בתגובה לאלימות הקשה שהופעלה כלפי המפגינים נמסר מהמשטרה:

“מדובר בהפרת סדר אלימה במיוחד שהתרחשה בירושלים על ידי מאות חרדים שהתפרעו, חסמו צומת רחובות מרכזי בגופם, תקפו שוטרים והפרו את הסדר הציבורי באזור.

חלק מהמתפרעים אף ידו אבנים וחפצים אחרים לעבר השוטרים. במהלך ההתפרעויות הללו נפצעו 7 שוטרים ונזקקו לטיפול רפואי.

בתגובה, המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר ולעצור לחקירה 9 מתפרעים, תוך ניסיון למנוע את המשך ההפגנה האלימה והבלתי חוקית ואת חסימת הצירים.

כבכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום לאור המצב בשטח, הסיכון לכוחות ובהתאם לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר בעת אכיפת החוק ושימוש בכוח בדגש על אחד האירועים שלכאורה נראה מהסירטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כח שלא לצורך אכיפה.

“כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח”ש”.

במשטרה הוסיפו: “יחד עם זאת, אנו רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בשוטרים, להתפרע, לנהוג באלימות ולהפר את הסדר הציבורי, שכן אלו חורגים מגבולות חופש הביטוי והמחאה ומהווים פגיעה בוטה בשלטון החוק ובשגרת חייהם של תושבי הבירה”.

מלשכתו של יו”ר דגל התורה נמסר: “לאור פנייתו היום של יו”ר ועדת הכספים ח”כ הרב משה גפני, אל לשכת שר הביטחון מר אביגדור ליברמן, סוכם כי נכדו של האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק ישוחרר מהכלא הצבאי עד ראש השנה”. בהודעה נמסר כי אסירה נוספת שנעצרה בגין עריקות תשוחרר אף היא מהכלא.

תיעוד: יונתן זינדל, פלאש90

......

הפגנת תולדותהפגנת תולדותהפגנת תולדותהפגנת תולדות

 תיעוד: א’ כהן, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה
    17/09/2017 17:43
    ח"כ מיכאל מלכיאלי
  1. ח”כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה על הסרטון בו נראה שוטר מג”ב בשם בנו ניב משליך מפגין על הרצפה: “שמירה על הסדר במרחב הציבורי חשובה ונחוצה. אך בין זה לבין אלימות ברוטלית על אדם שעל פי הסרטון נראה שלא עשה כלום, שערוריה של ממש. אני קורא למח”ש לפתוח בחקירה ומצפה מהשר לביטחון פנים גלעד ארדן שיגנה התנהגות שכזו”

  2. חרדי ירושלמי. מגיע להם
    17/09/2017 18:55
    משה
  3. אני. משה. חרדי. ירושלמי.
    נמאס לי. כן. נמאס לי מההפגנות התכופות. נמאס לי מחסימת הרחוב כל שני וחמישי בגלל שאיזה בחור לא הולך לפי הנוהל.
    למה לא מגייסים את כולם? אה.. כי כולם חותמים על דיחוי וזה מה שהורו גדולי ישראל.
    אז כן. מי שנעצר כי לא חתם שייעצר.
    וחלס עם ההפגנות הרסו לנו את החיים.
    שעלכו להפגין בבן יהודה. יהרסו לחילונים את החיים. הם אלו שעוצרים אותם. לא?!