נתניהו טען: לא סיקרו את הביקור באמריקה הלטינית • ומה הנתונים?

בסרטון שפרסם נתניהו ברשתות החברתיות טען: "ביקור ראשון של ראש ממשלת ישראל באמריקה הלטינית. שידורים חיים לרבע מיליארד בני אדם. ובישראל? שידור חי: 0, כיסוי תקשורתי: כמעט 0. הם לא רוצים שתדעו" • ומה מגלה מחקר שערכה 'יפעת מחקרי מדיה', ולמה לא היו שידורים חיים?
אבי כץ
כ"ו אלול התשע"ז / 17.09.2017 14:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התלונן אתמול בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו, כי כלי התקשורת לא סיקרו את ביקורו ההיסטורי באמריקה הלטינית.

“ביקור ראשון של ראש ממשלת ישראל באמריקה הלטינית. שידורים חיים לרבע מיליארד בני אדם. ובישראל? שידור חי: 0, כיסוי תקשורתי: כמעט 0. הם לא רוצים שתדעו”, נכתב בסרטון שפרסם נתניהו.

ומה באמת?

מחקר של חברת ‘יפעת מחקרי מדיה’ שפורסם היום (ראשון) מציג תמונה קצת שונה.

על פי המחקר, הביקור סוקר במסגרת 271 אייטמים ב-20 כלי התקשורת המובילים בישראל. לפי הנתונים, הסיקור כלל שני אייטמים בשערי העיתונים, אחד בידיעות אחרונות ואחד בישראל היום, ושני אייטמים פותחים במהדורות החדשות של ערוץ 2 וכאן 11.

גם למחסור בשידורים חיים יש ל’יפעת מחקרי מדיה’ הסבר: “מחד, בשל הפרש השעות בין ישראל לדרום אמריקה היו רוב אירועי הביקור בשעות הערב והלילה, דבר שמנע למעשה שידורים ישירים שלהם בערוצי הטלוויזיה.

“מאידך, תחנות הרדיו הארציות, ששעות הבוקר הן הפריים-טיים שלהן, סיקרו בהרחבה את אירועי הערב והלילה הקודמים במבזקי החדשות ובתכניות האקטואליה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בכיינות
    17/09/2017 14:40
    הילוש
  1. מי שלא מתראיין לתקשורת הישראלית למעט ערץ 20 המהולל שלא התבכיין. שיפנה לערוץ 20 שיסקרו אותו

  2. השאלה יותר טוב
    18/09/2017 15:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. השאלה יותר טוב מהתירוץ