המשטרה בודקת: מדוע אישר דרעי הרחבת גבולות בקרית יערים

קרקעות חקלאיות צורפו על ידי שר הפנים לשטחה של המועצה המקומית קריית יערים, צעד שעשוי לאפשר בעתיד את השימוש בהן למסחר ומגורים • בחודשיים האחרונים תושאלו במשטרה גורמי תכנון בעניין שינוי הגבולות במועצה החרדית • דרעי בתגובה: פעלתי על פי המלצות גורמי המקצוע
חיים טוויל
כ"ו אלול התשע"ז / 17.09.2017 09:40

חקירת המשטרה: המשטרה בודקת את נסיבות שינוי גבולות המועצה החרדית קריית יערים-טלזסטון, שבוצע על ידי שר הפנים אריה דרעי. כך נחשף הבוקר (ראשון) ב’כאן רשת ב’.

השינוי, שנסיבותיו נבדקות במסגרת חקירתו של דרעי, בוצע בחודש מאי האחרון, ובמהלכו הועברו קרקעות חקלאיות לשטחה של המועצה המקומית.

לפי הדיווח, בחודשיים האחרונים תושאלו במשטרה גורמי תכנון בעניין שינוי הגבולות.

כחלק מהרחבת גבולות קרית יערים, הועברה קרקע חקלאית מנווה אילן לתוך גבולות המועצה הסמוכה, כך שניתן יהיה לשנות את ייעודה לטובת פיתוח מגורים ומסחר בעתיד.

בעלי הקרקע בעסקה, ששווייה עשרות מיליוני שקלים, הוא איש העסקים, יורם גלובוס, ומי שייצג אותו בעסקה הוא רואה החשבון חבר עיריית ירושלים, משה ליאון.

מטעמו של שר הפנים אריה דרעי נמסר ל’כאן’: “הרמיזות והשאלות בבקשת התגובה על מניעים לא עניינים בחתימת שינוי גבולות קרית יערים, חמורים. השיקולים לשינוי גבולות נעשו באופן ענייני, ללא שום שיקול זר. גורמי המקצוע במשרד הפנים, בראשות מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן, המליצו לשר הפנים אריה דרעי, על שינויי גבולות בין מועצה אזורית מטה יהודה לקריית יערים.

“שינויי הגבולות נעשו כדי לאפשר לקריית יערים להגדיל את שטחי המסחר והמגורים בתחומיה, בכפוף להשלמת תהליכי התכנון”.

עוד נמסר מטעמו של דרעי: “מדובר בתהליך שנמשך זמן רב, דרש הכרעה מקצועית וזו אכן נעשתה. השר דרעי אישר את המלצת גורמי המקצוע במשרד הפנים, אך טרם חתם על הצווים והמפות”.

מטעמו של ליאון נמסר בתגובה כי הטענות משוללות כל יסוד. “מדובר בטענה מופרכת לחלוטין שלא הייתה ולא נבראה. ליאון ומשרדו מייצגים את יורם גלובוס כבר 15 שנה בשלל נושאים, כולל בעיסקה זו, שהיא עיסקת מקרקעין רגילה לחלוטין, שהמשרד ליווה כדבר שבשגרה”.

עוד נמסר: “משה ליאון או מי מטעמו לא דיברו מעולם עם שר הפנים או עם גורם כלשהו במשרד הפנים או בועדות התכנון השונות על הקרקע המדוברת והניסיון לכרוך בין השניים מקומם”.

את תגובת גלובוס ‘כאן’ לא הצליחו להשיג. בתו, לירון לב, שהייתה מעורבת בנושא, סרבה גם היא להגיב על התחקיר.

מהמשטרה נמסר: “אנו לא מוסרים פרטים מחקירות מתנהלות”.

בחודשים האחרונים נחקר דרעי במשטרה מספר פעמים, בחשד לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועוד.

החקירות מתמקדות עד כה בעיקר בעבירות כלכליות ועבירות מס, ונציגי רשות המסים יושבים לצד חוקרי המשטרה בזמן החקירות בלהב 433.

לפי הדיווח ברשת ב’, צפויות התפתחויות נוספות בחקירה בשבועות הקרובים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרחיב את טלזסטון בכדיי לדפוק יותר את הספרדים ...!!!
    17/09/2017 10:36
    מוטי
  1. לא מספיק הספרדים שם סובלים מראש המועצה ומוועדות איכלוס . על כל 50 משפחות אשכנזיות מקבלים משפחה אחת ספרדית שגם משוכנזת . אז תחליט דרעי את מי אתה צריך לשרת !? די מספיק לשרת את הציבור השולט במדינה אתה נבחרת על ידי ציבור בני תורה ספרדי נטו את האשכנזים אתה מקרב לירושלים ואת אחיך הספרדים אתה רוצה לשלוח לעיר החדשה שלך מרחק של שעה וחצי מירושלים !!! אתה לא משתנה ולא אכפת לך מהאחים שלך !.