משתעממים בשיעור מתיש? תחשבו טוב אם כדאי לכם להחניק פיהוק

שיעור, הרצאה או פגישה משעממת מגבירים בנו את הדחף לפהק • אבל זה לא מנומס וכולנו מנסים להחניק את הפיהוק • האם זה כדאי? לא בטוח: ממחקר סריקת מח שנערך באוניברסיטת נוטינגהם, הדבר רק יגביר את הדחף לפהק
קובי פינדרוס
כ"ו אלול התשע"ז / 16.09.2017 23:15

כולם יודעים שלפהק באמצע שיחה, שיעור או הרצאה אין זה מנומס. כולם גם יודעים שאם מישהו לידכם מפהק, יש סבירות גבוהה שאתם ‘תידבקו’ ממנו ותפהקו גם כן.

למה זה קורה? למרבה התדהמה המחקר עדיין לא מצא את ההסבר לכך, למרות נסיונות מחקר רבים. ממחקרי עבר עלה כי ‘ההידבקות’ בפיהוק קשורה לגילוי אמפתיה, אך הנושא עדיין נחקר.

מה שכן עלה ממחקר סריקת מח שנערך באוניברסיטת נוטינגהם שבבריטניה, ושצוטט באתר ‘וואלה’ – כי ככל שנתאמץ להשאיר את הפיהוק בפנים – רק נגביר את הדחף לפהק.

במחקר השתתפו 36 נבדקים שהתבקשו לצפות בקטעי וידאו של אנשים מפהקים. במקביל, בחנו החוקרים את הפעילות המוחית שלהם באמצעות גרייה מגנטית. חצי מהנבדקים הורו להילחם בדחף לפהק כאשר הוא עולה, בעוד אחרים קיבלו אישור לפהק מתי שיחפצו.

החוקרים גילו כי אלו שהתאמצו שלא לפהק אמנם הצליחו להימנע מפיהוקים גדולים וברורים לאורך הניסוי, אך חוו יותר את הצורך לעשות זאת, וניתן היה לראות על פניהם את המאבק בדחף. הם גם דיווחו על צורך תדיר יותר לפהק בהשוואה לאלו שקיבלו אישור לעשות זאת.

אז בפעם הבאה שאתם משתעממים בהרצאה או בפגישה חשובה. חשבו שוב האם כדאי לפהק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות