“הרב יעקב כהן פועל נגד אריה דרעי ומעוניין בסילוקו מיו”ר ש”ס”

העיתונאית רינה מצליח דיווחה בערוץ 2: האיש שעומד מאחורי הדחת ח"כ יגאל גואטה מהכנסת הוא הרב יעקב כהן, בנו של נשיא מועצת החכמים • לפי הדיווח, הרב כהן, שמקורב לאלי ישי, פועל להשתלט על המפלגה ולהדיח דרעי • "התבטא בעבר בעד אלי ישי ולמעשה כופה את דעתו על דרעי"
אריה ריבקינד
כ"ה אלול התשע"ז / 16.09.2017 20:29

האיש שעומד מאחורי הדחתו של ח”כ יגאל גואטה מהכנסת הוא הרב יעקב כהן, בנו של נשיא מועצת החכמים של ש”ס, חכם שלום כהן. כך דווחה העיתונאית רינה מצליח בחדשות 2.

לפי הדיווח, הרב יעקב כהן פועל נגד מנהיגותו של אריה דרעי ומעוניין בסילוקו של דרעי מש”ס – והשתלטות על המפלגה.

מצליח מדווחת כי על פי בכירים מש”ס, כהן מנתב את דרכה של מועצת החכמים – על אף שרבנים אחרים במועצה תמכו בח”כ יגאל גואטה, שהודיע לדרעי על התפטרותו.

“יעקב כהן התבטא בעבר גם בעד אלי ישי ולמעשה כופה את דעתו על אריה דרעי”, מדווח מצליח. “זו הסיבה שדרעי לא התנגד להתפטרותו של גואטה, על אף שגואטה הוא חבר הכנסת היחיד בסיעת ש”ס שממש מקורב אליו. אביו של כהן, הרב שלום כהן, זעם לפי הפרסומים לאחר ששמע את גואטה מדבר ברדיו על השתתפותו בחתונת אחיינו”.

ביום רביעי דיווח העיתונאי  יאיר שרקי בחדשות 2 כי במפלגת ש”ס מספרים “שאלי ישי הוא שהרים את הסיפור בציבור החרדי ואפילו דיבר על כך עם אחד מחברי הכנסת של יהדות התורה”.

בתוך כך, חילוקי הדעות הפנימיים במפלגת ש”ס נמשכים – ובמועצת חכמי התורה נעשים מאמצים למנוע את התפטרותו של גואטה: אף חבר ממועצת חכמי התורה לא חתם בפומבי על המכתב הדורש לפטרו.

אם לא יחולו שינויים, מחר (ראשון) אמור גואטה להגיש את מכתב התפטרותו מהכנסת.

מצליח מדווחת כי בשלב זה מסתמן שגואטה יצטרך להתנצל בפומבי: הוא לא יתנצל על הביקור בחתונה, אלא על העובדה שסיפר על כך ברדיו, מה שעורר את הכעס.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום חמישי התייחס אלי ישי, בראיון שהעניק לתחנת הרדיו ‘קול ברמה’, לטענות על מעורבותו בקמפיין נגד גואטה: “ברור שאני לא עומד מאחרי הדחת גואטה. מעניין שכשהרבנים קוראים להחזיר את דרעי, זה באמת הרבנים, וכשהרבנים קוראים להדיח את גואטה, טוענים שזה אלי ישי”.

ישי הוסיף וטען: “כששמעתי את האשמות של אנשי דרעי, שאלתי את עצמי האם באמת אנשי דרעי והסובבים אותו לא יכולים להתנתק מאלי ישי, כל דבר הוא קובע את סדר היום, הוא מחליט בכל דבר ובכלל אני מדיח ח”כים וממנה ח”כים, זה קרדיט לא רע”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טוב שיש מי שהתורה חשובה לו
    16/09/2017 23:42
    יוסף
  1. מעריץ את הרב יעקב כהן על מלחמתו הקדושה

  2. בשס מתחילים לקלוט שדרעי הוא נזק לשס
    16/09/2017 23:51
    אביחי
  3. דרעי רק מבריח בוחרים כל יום בורחים משס עוד ועוד

  4. דרעי משתמש בחכם שלום כהן.
    17/09/2017 00:39
    שמעון
  5. פעל מול הרב עובדיה עם חכם שלום להחזירו לשס. ועכשיו משמיץ את הרב שלום כהן כי לא לרוחו שגוואטה ישאר בחוץ..!!!!

  6. ההדחה של דרעי
    17/09/2017 01:27
    חיים בי
  7. יש תוכנית להדיח את דרעי בבזיון גדול

  8. אשריך הרב יעקב כאיש שס תעשה מהפכה
    18/09/2017 05:04
    אבי
  9. סוף סוף קם מישהו שבאמת הולך עם האמת עד הסוף דרעי נזקקק לשס די נימאס כבר