פרשן ‘הארץ’: “דרעי מינה את שלמה בניזרי לעורך הראשי של ‘יום ליום'”

יוסי ורטר, הפרשן הפוליטי של עיתון 'הארץ', כותב בטורו: "עם יגאל גואטה, בלי יגאל גואטה, אם יילך או יישאר, ש"ס היא מפלגה בשקיעה" • על דרעי: "באחרונה הוא אומר לבני שיחו שנמאס לו מהכל, מכולם ושקשה לו"
אריה ריבקינד
כ"ד אלול התשע"ז / 15.09.2017 13:19

יוסי ורטר, הפרשן הפוליטי של עיתון ‘הארץ’, ומי שנחשב כיום לבכיר הפרשנים הפוליטיים, כותב בטורו המתפרסם היום (שישי) כי באחרונה אומר יו”ר ש”ס אריה דרעי “לבני שיחו שנמאס לו מהכל, מכולם ושקשה לו. איש לא ייפול מהכיסא אם גם הוא לא ישרוד עד לבחירות”, כותב ורטר.

“עם יגאל גואטה, בלי יגאל גואטה, אם יילך או יישאר, ש”ס היא מפלגה בשקיעה, צל חיוור של מה שהיתה. עברה מאחוריה, היא צופה אל הבאות בחשש. אזור החיוג הדו־ספרתי במנדטים, שבו התברכה בשני העשורים האחרונים, כבר לא יחזור”, כותב ורטר. “מעבר למצביעים שהתאיידו לבלי שוב, זאת מפלגה שאיבדה את דרכה”.

ורטר סבור כי ש”ס “אינה מסמלת דבר, היא אינה סוחפת קהל, היא נראית כאוסף של עסקנים שתעו למשכן. הסקרים מנבאים לה חמישה־שישה מנדטים כמו לפני שלושה עשורים, כשהחלה את דרכה. יושב הראש שלה מבלה ימים ארוכים בחדר החקירות. יושב הראש הקודם, האקס המיתולוגי אלי ישי, מאיים לנגוס בגופה השברירי בבחירות הקרובות. משה כחלון המזרחי מכרסם בבסיס התמיכה שלה. שום דבר טוב אינו מאיים עליה”.

ורטר מוסיף כי “אין לדעת אם פרשת גואטה מחזקת או מחלישה את מפלגתו. אבל היא מבליטה את חולשתו ונרפותו של העומד בראשה. אין לאריה דרעי חבר סיעה נאמן וקרוב יותר מגואטה. דרעי הביא אותו לחיים הפוליטיים. בשיחות פרטיות הוא נוהג לומר: ‘על יגאל הכי אני סומך מכולם’.. יש הרואים בגואטה את ה־דוד ביטן של דרעי, בסגנון, בנאמנות הטוטאלית. ומהאיש הזה שהוא כל כך אוהב דרעי נאלץ להיפרד כעת”.

בהמשך הטור חושף ורטר בורות מביכה: “זה לא מכבר דרעי מינה את חבר הכנסת והשר לשעבר, שלמה בניזרי, שהורשע בשוחד ונידון לארבע שנות מאסר, לעורך הראשי של ביטאון המפלגה, ‘יום ליום’. הרבנים לא התקוממו, הווטסאפ לא תסס. לא פלא שבניזרי הלה, מגדולי המושחתים שכיהנו בבית המחוקקים ובממשלת ישראל והומופוב ידוע, עלה אתמול לשידור בכל ערוץ ואולפן והטיף בחלקלקות לשונו מוסר לח”כ הסורר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יום ליום זה לא עיתון של שס
    16/09/2017 23:27
    אני
  1. לשס יש עיתון חדש בשם הדרך יוסי ורטה לך לעשות שיעורי בית לפני שאתה עושה כתבה