למכירה: ה-א”ב בכתב יד מרובע של הסטייפלער ללימוד האותיות לנכדיו

במכירה פומבית בבית המכירות 'צפונות': מכתב תקיף בהלכה נגד רב "זקן ממרא" שלא מקשיב למהר"ם א"ש, ספר ליקוטי הלכות - ברסלב מהדורה ראשונה, צרור כתבי יד מהסטייפלער, ספר זוהר הרקיע עם חתימת האדמו"ר ר' אלימלך מטאהש ועוד
משה ניסנבוים
כ"ד אלול התשע"ז / 15.09.2017 01:26

בית המכירות צפונות שבירושלים, המתמקד בתחום של ספרים עתיקים וכתבי רבנים,  יקיים מכירה פומבית מיוחדת בשבוע הבא. בבית המכירות כל הפריטים הינם ללא מחירי פתיחה.

במכירה הקרובה יימכרו מכתבים אישיים של גדולי ישראל בדור האחרון: מדובר במכתבים, פתקים, כתבים, גלויות, קבלות, הקדשות וחתימות אשר שייכים לתקופות שונות ועוסקים מזווית שונה בדמותם של חכמים אלו.

חלקם היו על שולחנם, מהם שנשלחו מהם או אליהם ורבים מהם שנכתבו על ידם או בחתימתם.

בין הפריטים המיוחדים והאישיים ניתן למצוא: דף גורלות בכתב ידו של המקובל הרב כדורי, מכתב מהרב וואזנר בעל שבט הלוי, חידושי תורה משולחנו של הסטייפלער, שו”ת יחווה דעת עם הקדשת הרב עובדיה בפתח הספר שאותו חיבר, מסמכים בחתימת אחיו של החזו”א, מכתב מאביו של הרב אלישיב זצ”ל, שהיה רבה של הומל, גלויית דואר שנכתבה על ידי הרב  מאזוז, מכתב מהגר”ש שקופ, קבלה מאת הרב איסר זלמן מלצר, מכתב מאביו של הראי”ה קוק ועוד רבים ומעניינים.

הסטייפלר
 מכתב לאחיו של מרן החזו”א. צילום: בית מכירות צפונות

אחד מהם הוא צרור ניירות וחידושי תורה משולחנו של הסטייפלער זצ”ל. זהו למעשה תכריך כתבים של חידושי תורה וכן טיוטות של כתיבה בענייניים מגוונים שרשם לעצמו. בין החומר הנמצא ישנם חידושי תורה בביאור החילוק שבין תמורה לחילול, טיוטא של הקדשה לנדיב של אחד מספריו, עלי הגהה מספריו, רשימת אותיות א”ב בכתב יד מרובע לצורך לימוד האותיות לנכדיו ועוד.

 לצד אלו, ישנם גם ספרים מיוחדים וחלקם נדירים – ליקוטי הלכות מהדורה ראשונה שיצא על ידי תלמידו של ר’ נחמן. מדובר בספר ליקוטי הלכות על שולחן ערוך אורח חיים חלק ראשון מאת רבי נתן שטרנהארץ, תלמידו של רבי נחמן מברסלב, שכתב על פי פקודת רבו.

הסטייפלר
חידושי תורה בכ”י של הרב קנייבסקי. צילום: בית מכירות צפונות

בנוסף ישנם גם ספרים עם הקדשות של גדולי הרבנים וכן מכתבים, דפוסים ישנים וראשונים של ספרי חסידות, וכן כאלו מדפוס סלאוויאטה, עם הגהות או חתימות מיוחדות.

לצד אלו, בנוסף גם ספרים עם הקדשות של גדולי הרבנים וכן מכתבים, דפוסים ישנים וראשונים של ספרי חסידות וכן כאלו מדפוס סלאוויאטה וזיטאמיר, עם הגהות או חתימות מיוחדות.

המכירה מתחילה עם מחיר נמוך, כאשר מדובר על הצעות כמכרז – כך שכל אחד יכול להציע מחיר עבור הפריט.

 הסטייפלר

ניירות עם דברי תורה של הסטייפלער. צילום: בית מכירות צפונות
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות