נער בן 16 מהיישוב בת עין מואשם בהתזת גז פלפל לעבר נהג ערבי

לפי כתב האישום, לפני כחודש הגיע הנאשם, יחד עם נער נוסף, לתחנת האוטובוס בישוב בת עין בגוש עציון כשהוא מצויד בגז פלפל - ותקף נהג ערבי ממניע גזעני • פרקליטו: בתיק נחצו קווים אדומים
חיים טוויל
כ"ג אלול התשע"ז / 14.09.2017 14:29

פרקליטות מחוז ירושלים-פלילי, באמצעות עו”ד עמיחי מרקס, הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום לנוער בעיר כתב אישום נגד קטין בן 16 מבת עין, בגין תקיפה הגורמת חבלה ממשית ממניע גזעני.

לפי כתב האישום, לפני כחודש הגיע הנאשם, יחד עם נער נוסף, לתחנת האוטובוס בישוב בת עין בגוש עציון כשהוא מצויד בגז פלפל. באותה שעה שהה בתחנה נהג קו 164 של החברה לפיתוח גוש עציון.

הנאשם ניגש אל חלון האוטובוס הסמוך למושב הנהג וביקש ממנו לפתוח את החלון, זאת במטרה לפגוע בנהג באמצעות התזת גז הפלפל שברשותו בשל היותו ממוצא ערבי. הנהג סירב.

הנאשם שאל את הנהג מבעד לחלון הסגור באיזה שעה יוצא האוטובוס והנהג השיב לו באמצעות סימוני ידיים שהוא עתיד לצאת בשעה ארבע וחצי.

הנאשם ניגש יחד עם אדם נוסף לדלת כניסת הנוסעים והנהג פתח את הדלת.

הנאשם שאל את הנהג האם הוא יהודי או ערבי, תוך שהוא מחביא מאחורי גבו את תרסיס גז הפלפל. נהג האוטובוס השיב שהוא “ערבי”. בתגובה ריסס הנאשם את פניו של הנהג בגז פלפל, ומיד לאחר מכן נמלט מן המקום.

שני שוטרים שהיו באזור רדפו אחרי הנאשם אולם זה המשיך בבריחה. השוטרים הוצבו באזור הישוב בת עין בעקבות מספר אירועי תקיפה של נהגים ממוצא ערבי בשבועות שקדמו לאירוע.

“במעשיו תקף הנאשם את הנהג וגרם לו חבלה של ממש מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני”, נאמר בכתב האישום.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הקטין עד תום ההליכים המשפטיים ולחילופין לקבוע תנאים מגבילים.

תגובת עו”ד דוד הלוי המייצג את הקטין מבת עין מטעם ארגון חוננו: “חרף ניסיונות חוזרים ונשנים של הפרקליטות להביא למעצרו של מרשי הדבר לא עלה בידם, יצוין, כי בעניינו של מרשי, דנו שבעה שופטים שונים של בתי המשפט השלום והמחוזי, כולם ללא יוצא מן הכלל, לא קיבלו את עמדת המשטרה והפרקליטות ובסופו של יום נקבעו לקטין תנאי שחרור. הדבר מדבר בעד עצמו”.

עורך הדיון הוסיף: “יצויין עוד כי בתיק דנן נחצו קווים אדומים כאשר נעשה ניסיון לעצור את מרשי בניגוד להחלטה שניתנה בידי בית המשפט, תוך רמיסת זכויותיו כקטין נטול עבר פלילי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות