ליברמן מחרחר מלחמה: שירות או רישום פלילי לכולם ושלילת תקציב

שר הביטחון התייחס להחלטת בג"ץ לבטל את חוק הגיוס: "שואלים אותי: איך תגייס את כולם? אין שום כוונה להכניס לכלא אף אחד. צריך לעשות זאת בחוכמה. אפשר לתת לכל אחד רישום פלילי" • הבהיר: "עם כל חילוקי הדעות, נעשה הכל כדי לשמור על הממשלה הזאת ונגיע לעמק השווה"
אריה ריבקינד
כ"ב אלול התשע"ז / 13.09.2017 20:10

שר הביטחון אביגדור ליברמן מתייחס הערב (רביעי) באירוע הרמת כוסית של מפלגת ישראל ביתנו, לביטול חוק הגיוס בידי בג”ץ.

“אנחנו לא נלחמים נגד החרדים או נגד בג”ץ וניגשים לבעיה בשכל ישר”, אמר ליברמן. “המרכיב הכי חשוב לעוצמה של המדינה הוא החוסן הלאומי וגיבוש החברה הישראלית. חברה מגובשת והומוגנית היא בסופו של דבר מנצחת. מי שיותר נחוש ומאמין בערכים משותפים. ניצחנו ב-’48 וב-’67 כי היינו מאוחדים”.

הוא ציין: “גם כאן הפרמטר שמנחה אותי הוא החוסן הלאומי. אנחנו מדברים על שירות לכולם – ואין סוג א’ וסוג ב’. כל צעיר שמגיע לגיל 18 חייב להגיע או לשירות צבאי או אזרחי. זה לא יכול להיות אחרת. אני מדבר גם על יהודים, גם על מוסלמים וגם על נוצרים – זה לא משנה”.

ליבמן תהה: “למה חרדי לא יכול לשרת בצבא או בשירות לאומי?” – והוסיף:  “שואלים אותי: איך תגייס את כולם?  עשרות אלפים לא ירצו, אז מה תעשו?’ אין שום כוונה להכניס לכלא אף אחד. צריך לעשות זאת בחוכמה. אפשר לתת לכל אחד רישום פלילי, ולא לסבסד אף אחד מהם – לא ישיבה ולא מכינה שמקבלת סרבני שירות”, הבהיר ליברמן.

הוא התייחס גם להתערבותו של בג”ץ בסוגיות שונות בתחומים שלדעתו אינם בסמכותו. “שמעתי שבג”ץ ביטל החלטה של שר הפנים על חברים בחמאס שהוא ארגון טרור ואנחנו משלמים להם ביטוח לאומי ודמי אבטלה. בג”ץ מתערב בדברים לו לא גם בתחום הביטחון הכלכלה ובעוד תחומים. אנחנו נבחן מחדש את כל התשתית שאפשרה לבית המשפט העליון להתעסק בנושאים שונים”.

על המצב הביטחוני אמר ליברמן: “בעוטף עזה זו התקופה הכי שקטה מאז ששת הימים. בשב”כ ובצבא יודעים לספור כל אבן וכל בקבוק תבערה שפוגע בריבונות שלנו. אלה 15 החודשים הכי שקטים מאז 1967”.

בסיום הבהיר: “עם כל חילוקי הדעות, נעשה הכל כדי לשמור על הממשלה הזאת ונגיע לעמק השווה – וזו תהיה הקואליציה הראשונה במדינת ישראל שתוציא את ימיה וממשלה שתתפקד עד יומה האחרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אעזה טפשות של אמירה כי..
    14/09/2017 02:08
    cבהההה
  1. נניח שירשם פלילי לכל חרדי מסרב גיוס נו אז? מה יקרה? הוא לא יקבל ספסוד או הישיבה שלו לא תקבל? אז מה הבעיה הוא גם לא ישלם מס הכנסה לא הוא ולא אשתו ולא אף חרדי לא ביטוח לאומי ולא מס הכנסה ולא גרוש אחד!
    עכשיו נראה את ליברמן מה הוא יעשה עם אלפים שלא משלמים מיסים כחוק יכניס אותם לכלא? נו אז כן כלא המוני ולא פתר שום דבר, טיפשות
    מתי יבינו שהסקטור החרדי הוא פקטור משפיע בישראל