הנציגים ב’דיון חירום’ • מאיר פרוש: “אין שום אפשרות לחוקק חוק אחר”

אריה ריבקינד
|
כ"ב אלול התשע"ז / 13.09.2017 15:22
חברי הכנסת של סיעות ש”ס ויהדות התורה ערכו בצהרים ‘דיון חירום’ משותף בכנסת • ליצמן: נדרוש את סעיף ההתגברות” • גפני: “בג”ץ הקדיח את תבשילו וחצה קן אדום” • מקלב: “ביטול חוק הגיוס היא בעיה גדולה יותר של שלטון החוק מאשר של הציבור החרדי. אנחנו נמשיך ללמוד”

חברי הכנסת של סיעות ש”ס ויהדות התורה ערכו בצהרים (שני) ‘דיון חירום’ משותף בכנסת בעקבות פסיקת בג”ץ לבטל את חוק הגיוס –  ותקפו את ההחלטה.

שר הפנים אריה דרעי אמר בישיבה: “תחזירו את הכח לממשלה ולכנסת”.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: “הסכמים קואליציונים צריך לקיים. נדרוש את סעיף ההתגברות”.

יו”ר ועדת הכספים משה גפני: “אין זכות קיום לעם היהודי בלי לומדי התורה. בג”ץ הקדיח את תבשילו וחצה קן אדום. אנחנו נתקן את החוק. אחרת אנו מידרדרים לשלטון דיקטטורי”.

ח”כ אורי מקלב אמר בישיבה: “ביטול חוק הגיוס היא בעיה גדולה יותר של שלטון החוק מאשר של הציבור החרדי. אנחנו נמשיך ללמוד תורה עם ובלי חוק”.

סגן השר מאיר פרוש “צריך להבהיר שאין שום אפשרות לחוקק חוק אחר, המקסימום שיכולנו ללכת זה החוק הנוכחי. אנחנו צריכים להיות במצב שכל הרוצה ללמוד תורה יוכל לעשות זאת ולקבל דחייה. אבל אין חוק אחר”.

ח”כ ישראל אייכלר, שהגיע לדיון רגע לפני חתונת בתו,‏ הציע לבטל את הסנקציות הפליליות לצעירים חילונים שאינם מתגייסים. “כך נעקור מהשורש את הטענה המרכזית על אפלייה. גם אם לא יסכימו לבטל גיוס חובה לכולם, יבטלו הסנקציה הפלילית”, אמר.

אייכלר הביא בפני המשתתפים את האבסורד, לפיו יש רק שתי מדינות שבהן יש גיוס חובה לנשים – צפון קוריאה ומדינת ישראל. “נבקש ביטול גיוס החובה לנשים תחילה”, הצהיר.

ח”כ אייכלר הגדיר את הסכנה של שלטון השופטים, “שעושים מה שהם רוצים בלי לקחת אחריות על התוצאה כמו ביטול חוק המסתננים. נבחרי הציבור בכנסת נענשים על החלטה שגויה. השופטים לא משלמים שום מחיר אישי על הנזק לציבור”.

הוא הוסיף: “אנו נפעל בחקיקה כדי להחזיר את השופטים למסגרת השפיטה על פי כוונת המחוקק ונבטל את הנוהג לבטל את חוקי הכנסת”.