בתו של גואטה: מלאת עצב ודמעות על אותם חרדים ששונאים את אבא

אבי כץ
|
כ"ב אלול התשע"ז / 13.09.2017 13:32
רחלי גואטה יוצאת להגנת אביה שהתפטר מהכנסת: “אני מצטערת ועצובה בשביל אותן ‘נשמות טובות’ שפעלו יומם וליל להוריד את אבי – לא צלח לכם. הוא זקוף, איתן, חד בדבריו ודעתו ועטוף באינספור אנשים שגאים בו. הבחירה שלו להתפטר היא ראויה להערצה”

זמן קצר לאחר שח”כ יגאל גואטה הודיע על התפטרותו מהכנסת, בעקבות הביקורת שהושמעה נגדו לאחר שהשתתף בחתונת אחיין שנערכה בניגוד להלכה – יוצאת אחת מבנותיו להגנתו.

בפוסט נרגש שפרסמה בדף הפייסבוק שלה, מבהירה רחלי גואטה כי היא גאה באביה, ובהחלטה שלו לפרוש.

“כרגע יש לי רק דבר אחד לומר, אני מלאת גאווה ואהבה לאבא שיש לי ומלאת בושה וכלימה ואפילו עצב ודמעות בעייני על אותה קבוצת חרדים שיש בהם שנאת חינם לאדם שקוראים לו יגאל גואטה, הלא הוא אבי הנדיר, שחיפשו אותו עוד מימים ימימה ולא יכלו למצוא, כי במקצועיות אתה לא תיפול וביושרה קל וחומר”.

הבת הוסיפה: “חיפשו אותך על אהבת חינם וקבלת השונה בתוך משפחתך, אם זה בהקשר של אחותי שמפתחת קריירה של מוזיקה ואם זה שהלכנו לשמח בן דוד יקר, ואם זה שאחי שואף להיות בליגת על, אך לא יכול עקב כך שהמשחקים הם לרוב בשבת”.

היא הדגישה: “אתם בושה וכלימה למילה אדם ולצרוף המילים אהבת חינם”.

רחלי גואטה הוסיפה וציינה כי לפני שאביה הוא איש ציבור, הוא אדם פרטי, אישי ומשפחתי ברמה הכי גבוהה שיש. “חיפשתם לעשות פה לחץ חברתי ולגדף את אבי שביזה את בני התורה? אתם יודעים מהי אותה תורה – היא מגנה דרך כזו, היא מדברת על אהבת חינם לא סתם נאמר ‘ואהבת לרעך כמוך’.

“בשבוע האחרון נחשפתי לאינספור טלפונים בהם ניסו ללחוץ על אבי שיתנצל. שיתנצל על מה? על הדרך חיים שלו? על המוסר? על היושרה? על האהבה? והכל תחת אותו לחץ שאם לא יתנצל קבוצת רבנים יגרמו לפיטוריו”.

הבת הדגישה כי לדעתה, הניסיונות להפיל את אביה לא צלחו: “אני מצטערת ועצובה בשביל אותן ‘נשמות טובות’ שפעלו יומם וליל להוריד את אבי. לא צלח לכם. הוא זקוף, איתן, חד בדבריו ודעתו ועטוף באינספור אנשים שגאים בו. הבחירה שלו להתפטר היא ראויה להערצה”.