כך השמאל מבכה את ההתפטרות • יעקב מרגי: ‘קורא לגואטה לחזור בו’

התפטרותו הדרמטית של הח"כ מש"ס מעוררת תגובות במערכת הפוליטית - בעיקר מצד שמאל של המפה, שם מבכים את לכתו • יאיר לפיד: "עצוב" • עליזא לביא: "אבידה גדולה" יאיר שרקי: "סתימת הגולל על היכולת של שס להגיע לקהלים חדשים"
אריה ריבקינד
כ"ב אלול התשע"ז / 13.09.2017 11:56

התפטרותו של ח”כ יגאל גואטה מהכנסת מעוררת תגובות במערכת הפוליטית – בעיקר מצד שמאל של המפה.•

חברו לסיעה של גואטה, ח”כ יעקב מרגי, היה חבר הכנסת החרדי היחידי שהתבטא כשאמר בקבוצת העיתונאים ‘המטבחון’: “קורא לגואטה לחזור בו, וקורא ליו”ר המפלגה לא לקבל את ההתפטרות”. מרגי הוסף וציין כי “אם הוא היה בא למועצת הכל היה נרגע”.

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד צייץ: “גואטה ח”כ מצוין וחבר”. לפיד ציין כי “עצוב שבישראל 2017 ח״כ נאלץ לסיים את תפקידו בגלל שהשתתף בחתונה” – שהתקיימה בניגוד להלכה.

יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי אמר: “יגאל גואטה היה בן 8 כשאיבד בני משפחה בפיגוע טרור בקריית שמונה”. לדבריו, בחירתו לכבד את אחותו ולהתייצב בחתונת בנה “היא מופת של אנושיות משפחתית”.

ח”כ זהבה גלאון, יו”ר ממרצ: “גואטה עשה מחווה אנושית והלך לשמח את אחיינו בחתונתו. הלחצים לפיטוריו הם אות קלון לש”ס. אני מקווה שהם יתעשתו ויחזירו לו את תפקידו”.

ח”כ מרב מיכאלי, יו”ר סיעת המחנה הציוני, הגיבה על התפטרותו של ח”כ גואטה: ”אני קוראת לח”כ יגאל גואטה לחזור בו מהתפטרותו מהכנסת… ולשר אריה דרעי אני קוראת לא לקבל את ההתפטרות. זמן טוב להיזכר שכל אדם נולד בצלם”.

ח”כ עליזה לביא מיש עתיד הזדרזה להגיב ואמרה כי התפטרותו של ח”כ יגאל גואטה היא “אבידה גדולה”, כלשונה. “יגאל הוא אוהב שלום ורודף שלום ואוהב את הבריות. מפלגת ש”ס התחרדה ומתנתקת מציבור בוחריה”.

ח”כ יעל גרמן מיש עתיד: “שוב עדות לכך שחבר כנסת בישראל לא מקבל החלטה על פי צו מצפונו אלא בלחץ פוליטי, וזאת כי בחר ב’אהבת לרעך כמוך”‘.

ח”כ דב חנין: “התפטרות גואטה מצערת. האיש תרם לעבודת הכנסת בתחומים רבים”.

ח”כ אראל מרגלית הטיף: “‏דרך ארץ קדמה לתורה. משפחת גואטה צריכה לחוש גאווה גדולה. רבני ש”ס מתכחשים למאות אלפי אזרחים מסורתיים שיודעים ורוצים לשלב בין מסורת לערכי אדם ומשפחה. התנהלות זו פוגעת בישראל ובחברה הישראלית כולה”.

יאיר שרקי, כתב החרדים של חדשות 2, צייץ: “גואטה יכול היה לפרסם התנצלות ולהישאר בכנסת אבל סירב לעשות שקר בנפשו. הבהיר לדרעי ולרבנים שאינו מתחרט שהשתתף בחתונת אחיינו והיה עושה זאת שוב. פיטורי גואטה מש״ס זה סתימת הגולל על היכולת של שס להגיע לקהלים חדשים. מפלגה חרדית בלי יכולת להכיל גוון מסורתי, שלא תצליח להתרומם מעל 5 מנדטים”.

העיתונאי יובל קרני, הכתב הפוליטי של ידיעות אחרונות, צייץ: “מייד עם בחירתו לכנסת ראיינתי את דרעי,שגילה פתיחות כלפי הקהילה הגאה: ‘הם אנשים טובים עם רצון להקים תא משפחתי’. עד שזה מגיע אליך למפלגה. בושה”

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי יגאל קרני ידיעות אחרונות
    13/09/2017 16:13
    יגאל
  1. התגובה של דרעי .ליגאל קרני .מידיעות אחרונות.יותר גרועה מההתנהגות. של יגאל גואטה. לא הבנתי את התגובה של דרעי.בשבח. .לחד. מיניים ברצון להקים משפחה. גם זו.תועבה …..

  2. ממה נפשך ש"ס אכלו אותה.
    13/09/2017 16:45
    יוסף
  3. אם גואטה מתפטר. יתקפו אותם שהם חשוכים. אם גואטה נשאר החרדים יתקפו אותם.
    בכל מקרה זה עוד סימן למנהיגותו המהוללת של היו”ר.
    אז שיהיה להם בהצלחה.
    אני תמיד הצבעתי להם. בבחירות הקרובות לא אצביע. לא אני ולא משפחתי.
    מקווה שתקום אלטרנטיבה שפויה אחרת.

  4. יאיר שרקי בושה
    13/09/2017 20:23
    מאיר
  5. יאיר שרקי מגיע ממשפחה חרדלי”ת, ואלו התוצאות.
    בושה לכל הציונות הדתית, אלו פרי ביאושיה.
    מבחינתו התורה וציוויה ח”ו זה משהו פרמיטיבי, ה׳ ירחם.

  6. שילך לבית הפתוח יכול להיות דובר של
    13/09/2017 23:00
    עמית
  7. הקהילה הגאה

  8. תגובה
    14/09/2017 20:19
    אליהו כהן
  9. נושא כזה בנוגע לערכי הדת מי שצריך להחליט בזה רק הרבנים ולא אנשי תקשורת למינהם.