דרמה בש”ס • גואטה הודיע ליו”ר אריה דרעי: “אני מתפטר מהכנסת”

אחרי שנה וחצי במשכן: חבר הכנסת מש"ס הודיע לשר אריה דרעי על התפטרותו, בעקבות הביקורת שמתחו עליו רבנים ספרדים, לאחר שהשתתף בחתונה שנערכה שלא לפי ההלכה - עליה סיפר בראיון שהעניק לתקשורת • ומי יכנס לכנסת במקום הח"כ הפופולרי, המכהן גם כמזכ"ל של ש"ס?
אריה ריבקינד
כ"ב אלול התשע"ז / 13.09.2017 10:30

מכה ליו”ר ש”ס: חבר הכנסת יגאל גואטה הודיע הבוקר (רביעי) לשר אריה דרעי על החלטתו להתפטר מהכנסת.

גואטה, אחד הח”כים הצבעוניים במשכן הכנסת, כתב לדרעי כי הוא מודה לו על האמון שאפשר את צירופו לסיעת ש״ס בכנסת, אולם החליט להתפטר מתפקידו.

גואטה הבהיר, כי הוא מאמין בהנהגתו של השר דרעי וימשיך לפעול למענו ולמען תנועת ש״ס ככל שיידרש.

ח”כ גואטה החליט להתפטר בעקבות ביקורת חריפה שנמתחה עליו מצד רבנים ספרדים, על שהשתתף יחד עם בני משפחתו בחתונה שהתקיימה בניגוד להלכה.

הרבנים בן ציון מוצפי, אהרן ירחי ומשה צדקה, פרסמו אתמול מכתב הקורא לפטר את ח”כ גואטה מש”ס, בו נאמר: ”קריאת קודש ומחאה כדי להסיר כל קטרוג מהעם הקודש. הלא למשמע אוזן דאבה נפשינו ותצלנה כל אוזניים לשמוע כי מאן דהו מנבחרי ומייצגי הציבור החרדי חילל שמיים בפרהסיה…”

הרבנים כינו את גואטה ”ברנש” וטענו:”קרא לכל בני המשפחה שיש חובת התייצבות בחתונת בן אחותו שהיא באיסור נורא מהחמורות בחמורות שבתורה, שהתורה הקדושה קוראת בזה תועבה היא ולא תקיא אותם. על זה יתפלץ לב כל שומע והקריאה והזעקה לכל המנהיגים שלא להקיף בחילול השם הנורא ולהעבירו ולפטרו מתפקיד ציבורי”.

גואטה עצמו פרסם לפני מספר ימים בדף הפייסבוק שלו “הודעה והבהרה” – בה נאמר: “הריני להבהיר בזאת, כי קומץ אנשי דלא מעלי, מנסים להפיץ דברים מעוותים בשמי, שכביכול נתתי לגיטימציה למעשים אסורים חלילה. זהו שקר וסילוף חמור.

“באותו ראיון הצהרתי מפורשות ואני מצהיר גם כעת, שזהו דבר באיסור חמור מן התורה והוא הדבר היחיד בעריות שהתורה כותבת עליו ‘תועבה’. אלו המנסים לסלף את האמת עושים זאת במטרה להשמיץ אותי ואת התנועה, וידע הציבור וייזהר”.

במקום גואטה, המכהן גם כמזכ”ל ש”ס,  אמור להיכנס לכנסת סגן ראש העיר בת ים, רפאל ברנז. קיימת גם אפשרות שסגן השר משולם נהרי, שהתפטר במסגרת החוק הנורווגי כדי לאפשר את כניסתו של גואטה, יחזור לשמש כחבר כנסת.

גואטה החל לכהן כחבר כנסת בינואר 2016, אז התפטר משולם נהרי מחברותו בכנסת בהתאם ל’חוק הנורווגי’. בעקבות התפטרותם של אברהם מיכאלי וחיים ביטון מרשימת ש”ס, נכנס גואטה לכנסת.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תפסיק לבלבל את המוח
    13/09/2017 11:21
    אמיתי
  1. תועבה … ומצד שני להגיע לשם לרקד ולפזז, ולקרוא לכל המשפחה להשתתף, אז איינשטיין צדק ל 2 דברים אין סוף . ליקום , ולטמטום.

  2. הצגה ל24 שעות
    13/09/2017 13:11
    יניב
  3. זה בסה”כ לעבוד על המועצת