“נתקן את החוק על אפם וחמתם של השופטים” • הח”כים החרדים מגיבים

אייכלר: "שופטי בג"צ ישאו באחריות אישית למלחמה כוללת נגד הדת היהודית" • מאיר פרוש: "בג"ץ להוט למלחמת גוג ומגוג" • הפלג הירושלמי: "תם עידן הפשרות, והגיע הזמן לשינוי גישה במאבק" • מלכיאלי: "השופטים מגיעים עם אג'נדות מרחוב שינקין"
אריה ריבקינד
כ"א אלול התשע"ז / 12.09.2017 18:34

בסיעות החרדיות מותחים ביקורת חריפה על פסיקת בית המשפט העליון, לבטל את התיקונים לחוק הגיוס.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני על החלטת בג”ץ לבטל את חוק הגיוס המתוקן: “במהלך כל ההיסטוריה של העם היהודי היו רבים מתוך העם ומחוצה לו שניסו למנוע מתלמידי הישיבות להמשיך את תלמודם, חלקם ניסו זאת בכוח, חלקם בדרכים אחרות. לעולם לא הצליחו לפגוע בלימוד התורה, וגם עכשיו לא יצליחו”.

גפני הדגיש: “לומדי התורה ימשיכו בתלמודם עם בג”ץ או בלעדיו. אני דוחה מכל וכל את פסיקת בגץ ובמהלך השנה הקרובה נתקן זאת על אפם וחמתם של השופטים שאין להם שום מושג מה המשמעות של לומדי התורה, וכל זכות הקיום שלנו כעם תלוי בתלמידי הישיבות וכך העולם כולו, ׳אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי׳”.

יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח”כ אורי מקלב: “פסק דין זה מוכיח שוב כי בית המשפט מנותק מערכי עם ישראל ותורת ישראל, לימוד התורה הוא הערך העליון ביותר כל זכותנו וקיומנו, הקנייני המוסרי והערכי, הינו רק בגלל תורת ישראל. לצערנו שופטי בית המשפט מתקשים להבין ולקבל את מה שהיה מקובל בארץ במשך שנים רבות”.

לדבריו, “מגישי העתירות הללו אינם מבקשים את טובת עם ישראל אשר בנוי ומושתת על לימוד התורה מבריאת העולם, אלא מנסים פעם אחר פעם לנגח ולחרף את תורת ישראל ועם ישראל ובכך מקעקעים את אחיזתו של עם ישראל בארצו, במסגרת הציווי האלוקי ומה שקיבלנו על עצמינו מאז היותנו לעם.

“נעשה הכל להלחם בכדי שנאפשר ליהודי לחיות בארצו בהתאם לחובותיו, העם היהודי שרד במשך אלפי שנים מכוח מסירות הנפש למען התורה הקדושה ואנו נעשה הכל לשמר זאת”.

ח”כ ישראל אייכלר: “בג”ץ ממשיך לכרוך את החבל סביב מקורות חמצן הלגיטימציה הציבורית שלו. תופסי הכיסאות בבג”ץ הוכיחו היום כי המניע היחיד שמאחורי פסיקותיו הוא תאוות שלטון דיקטטורי, נגד  חוקי הכנסת הנבחרת”.

אייכלר הזהיר: “שופטי בג”צ ישאו באחריות אישית למלחמה כוללת נגד הדת  היהודית. התורה לא תיפגע, וניצחיותה מובטחת לנו לעולמים. מי שיפסיד בפסיקה הזו הם בג”ץ ומדינת ישראל”.

הוא הכריז כי “כבר בפתיחת המושב נשלב ידיים יחד עם חוגים נוספים בכנסת, שנפגעו מנחת זרועו של השלטון הדיקטוטרי בכנסיית המשפט. יחד נפעל להעברת חוק שיצמצם את יכולתו של הבג”צ לפגוע ביהדות ולסלף את חוקי הכנסת.

“נילחם נגד כל מי שינסה לפגוע בלומדי התורה בארץ הקודש. בני הישיבות ימשיכו לשקוד על התורה הקדושה עד לביאת המשיח” הוא בחר לסיים בפסוק:  “כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ”.

סגן השר מאיר פרוש אמר לחרדים 10: “האקטיבזם השיפוטי של בג”ץ מרוקן כליל את חשיבות החקיקה בכנסת שהופכת לאות מתה. הפסיקה היום הינה המשך לתקיעת היתדות בארון המתים. בג”ץ להוט למלחמת גוג ומגוג. במשך שבעים שנה לא היה מטעם המדינה שוויון כלפי הציבור החרדי מול הציבור הכללי, החרדים יודעים שהם מופלים וזה המחיר של עצמאות”.

יו”ר סיעת יהדות התורה ח”כ אליעזר מנחם מוזס: “בג”צ שב ומוכיח כמה הוא מנותק ממסורת ישראל ועד כמה עמוקה שנאתו לכל דבר שקרוב ללומדי התורה ולשומרי הדת. בג”צ ממשיך פעם אחר פעם להתערב בהחלטות הכנסת באופן שערורייתי. הגיעו מים עד נפש והגיע העת להחזירו לגודלו הטבעי.

“סיעת יהדות התורה תיוועץ עם גדולי ישראל ובמקביל נפעל לחוקק חוק שיגן עלינו מפני פסיקותיו הזחוחות של בג”צ. תורת ישראל תמשיך ותתקיים ולומדיה ימשיכו לשבת וללמוד באהלה של תורה על אף ולמרות פסיקתם”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס: “שופטי בג”צ מוכיחים פעם אחר פעם שהם מנותקים מהעם ומגיעים עם אג’נדות מרחוב שינקין בתל אביב או מהאליטות ברחביה בירושלים. המוסד הזה חייב ניעור אחת ולתמיד. לומדי התורה שמרו על העם היהודי לפני בג”צ וישמרו עלינו לנצח נצחים.. כשאר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ”.

שר הבריאות יעקב ליצמן: “מדובר בהחלטה אומללה וגרועה שתיכנס להיסטוריה של פסיקות איומות בעולם היהודי. שופטי בג״צ הוכיחו היום כי אינם בוחלים בשום דרך כדי להצר צעדיהם של לומדי התורה בישראל, מתוך מטרה לפגוע בציפור נפשה של היהדות החרדית שהם בני הישיבות הקדושות שתורתם אומנותם.

“לא נאפשר לאף כוח בעולם למנוע מאף אדם ללמוד תורה. הוכח שכל מהלך שכזה של כפיה נגד לומדי התורה, באמצעות חוק או כל סנקציה שהיא – נידון לכישלון מראש”.

הוא הדגיש: “ניוועץ בגדולי ישראל ונוביל לשינוי ההחלטה הדרקונית של שופטי בג״צ, שלא מבינים מהות וחשיבות לימוד התורה בעם ישראל לדורותיו”.

תגובת ‘מרכז התורה – ועד הישיבות בארץ ישראל’: “הישיבות הקדושות הינם נשמת אפו ומאור עיניו של עם ישראל וסוד קיומו, מימות אבותינו אברהם יצחק ויעקב ובמשך כל שנות גלותו לא פסקה ישיבה מעם ישראל ועל אחת כמה וכמה בארץ הקודש. לימוד התורה בהיכלי הישיבות והכוללים בלא שום עיסוק אחר, הינו הערובה היחידה לקיום היהדות והבטחת דור העתיד.

הישיבות הקדושות בארץ ישראל המאוגדות תחת “מרכז התורה – ועד הישיבות באר”י” שהוקם ע”י גדולי הדור לפני כ75 שנה מתוך הריסות ישיבות אירופה, ימשיכו לקיים בדבקות את משימתם לקיום הישיבות הקדושות והכוללים התפתחותם ופריחתם ללא ויתור כל שהוא על אף אחד מהחוסים בצילם”.

“מתוך כך חרדים מרנן ורבנן ראשי הישיבות שליט”א נשיאי וחברי ‘מרכז התורה – ועד הישיבות בא”י’ לנוכח הניסיונות החוזרים ונשנים לפגוע בישיבות הקדושות שהן הם זכות קיומו של העם בארה”ק”.

“סמוכים ובטוחים הננו בקיום ההבטחה האלוקית כי לא תשכח מפי זרעו ומייחלים כי הקב”ה ירעיף רוח טהרה ומלאה הארץ דעה את ה’. אנו נמשיך ונעמוד במלא התוקף על משמר עולם התורה והישיבות הק’ בהכוונתם של מרנן ורבנן שליט”א, ובסייעתא דשמיא נזכה לראות בריבויה של תורה בישראל. מביעים אנו בזאת את תקוותנו כי דוקא בימי הסליחות והרחמים יכירו הכל את האמת הבלתי מתפשרת כי אין לנו שיור רק התורה הזאת בצורתה מדור דור, ואך מכוחה היא זכות הקיום של כלל ישראל”.

תגובת הוועדה להצלת עולם התורה של הפלג הירושלמי: “ביטול חוק גיוס שהוציא כשבעת אלפים צעירים חרדים מעולם התורה אל שורות צה”ל, ושהחדיר שיח של הסתגלות לשירות הצבאי בציבור החרדי – מוכיח כי בג”צ דבק בעיוורון חושים מוחלט אחר עיקרון ה’שיויון בנטל’, ולא משנה כמה הציבור החרדי הקריב את ערכיו ותורתו בחוק החדש, הבג”צ ימשיך לדרוש – לקיים את הערך החוקתי של ‘שיוויון בנטל’ במלואו.

“זה הזמן להתפכח, ולהבין כי רק עמידה איתנה וברורה נגד חיקוקי דין שמבטלים את ערכיה הבסיסים של היהדות, תסיים את השיסוי החוקתי חסר המעצורים בציבור שומרי התורה והמצוות”.

מיטב בנינו נדרסו תחת מגף חוק הגיוס החדש, תם עידן הפשרות, והגיע הזמן לשינוי גישה במאבק נגד מחוקקיה של מדינת ישראל – שרואים בעולם התורה כשוברי שיוויון בנטל הציבורי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות