בטקס מרהיב: הרב אברהם ווייל הוכתר לרבה של שטרסבורג • צפו

מאות מבני הקהילה בראשות נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט, רבנים ודיינים מאירופה ומישראל, השתתפו בבית הכנסת הגדול במעמד ההכתרה מרהיב של רבי אברהם ווייל כרבה של שטרסבורג
נתן פרל
כ"א אלול התשע"ז / 12.09.2017 14:22

מאות מבני הקהילה רבנים ודיינים מאירופה ומישראל השתתפו במעמד  הכתרת הרב אברהם ווייל  כרבה של שטרסבורג ואזור הריין התחתון בצרפת, שהתקיים בבית הכנסת הגדול בעיר.

בטקס המרהיב השתתפו נשיא ‘ועידת רבני אירופה’ הגר”פ גולדשמידט, אב”ד אמסטרדם הולנד הגאון רבי אליעזר וולף, רבה היוצא של שטרסבורג רבי אליקים גרשון גוטמן, רב אזור הריין העליון רבי יעקב פחימה, הרב הצבאי האזורי הרב יונתן בלום, רבני שטרסבורג ואזור אלזס, נציג רבנות טולוז הרב יוסף יצחק מטוסוב, רבה של קהילת ‘חמדת שלמה’ בשטרסבורג הרב מנדיל סממה, נשיא הקונסיסטואר בצרפת יואל מרגי, נשיא הקונסיסטואר של אלזס ג’ון פול קלינג, נציגי הממשלה והעירייה וראשי קהילות וארגונים מישראל ומאירופה.

בנאום נרגש לאחר שעיטרוהו הרבנים וראשי הקהילה בטלית אמר הגר”א ווייל; “קטונתי מכל החסדים ובכבוד ובחרדת קודש אני מקבל את הכהונה הרמה בעיר שבה כיהנו גאוני תבל ואעשה כל שביכולתי כדי להיות ראוי להמשיך את שושלת הקודש. אני מודע לאתגרים העומדים לפני ובראשם הצעירים דור העתיד שיש לקרב. לבנות איתם את העתיד על לבת העבר המפואר תוך חיזוק הקהילות ומוסדות התורה והחסד”.

לאחר תפילה לשלום צרפת והקראת מינוי הממשלה על ידי נשיא הקונסיסטואר, נשא דברים חמים נציג הממשלה ושר הפנים מושל ‘המזרח הגדול’ של צרפת ז’אן לוק מארקס; “לצרפת חוב גדול ליהודים. חלקנו בימי ממשל וישי היה גדול בשואת יהודי אירופה האיומה ואנו גאים בהתחדשות היהדות, למרות האנטישמיות החדשה המתפתחת באירופה כולה’. מארקס גולל דקות ארוכות את תולדות יהודי צרפת לאורך כאלף שנים והבטיח בשם הממשלה כי צרפת תעשה כל אשר לאל ידה במלחמה באנטישמיות בכדי שיהודים יחיו בה בשלווה ובביטחון תוך חופש דת ושמירת מצוות היהדות”.

רבי אברהם ווייל נולד בשטרסבורג וקיבל את הסמכתו לרבנות בבית המדרש לרבנים בפאריס שבראשות הרב יצחק גוגנהיים. בשנת תש”ע מונה כרבה של טולוז שבצרפת ולפני כשנתיים נבחר כחבר הועדה המתמדת של ‘ועידת רבני אירופה’.

הקהילה היהודית בשטרסבורג היא מהעתיקות והידועות באירופה ומיוחסת מאז ימי הרומאים. לאחר מלחמת העולם השנייה שמהלכה גורשו ונרצחו על ידי הנאצים שבו היהודים לשטרסבורג. רבה הראשי דאז רבי אברהם דויטש זצ”ל קרא לגאון רבי אברהם דוד הורוביץ זצ”ל, לימים אב”ד ביה”ד של העדה החרדית בירושלים, לשמש כאב”ד שטרסבורג, עובדה שהיתה נדירה ביססה את הקהילה והפכה אותה למרכז רוחני ותורני בולט בצרפת עם מוסדות תורניים רבים ומערכת כשרות מפורסמת.

כרבה של העיר כיהן גם מי ששימש כרבה של צרפת וכנשיא ‘ועידת רבני אירופה’ שנים רבות הגאון רבי יוסף חיים סיטרוק זצ”ל

כיום חיים בשטרסבורג כעשרים אלף יהודים המרוכזים בכמה קהילות ובהם; הקהילה החרדית הותיקה עוד מלפני מלחמת העולם השניה, קהילת “עץ חיים”, שבראשות הגאון רבי שמואל עקיבא שלזינגר, חבר כבוד בועדה המתמדת של ‘ועידת רבני אירופה’, ומשפחות רבות מבית מדרשם של רבי אליהו אביטבל ורבי גדליה נדל. בעיר פועלים עשרות בתי כנסת ובתי מדרש ומוסדות חינוך מפוארים על טהרת הקודש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות