“פשוט אדם חולה” • הוויכוח הסוער בין שר הכלכלה ומנכ”ל משרד האוצר

בחדשות 2 פורסם כי מנכ"ל האוצר שי באב"ד תקף את חבר מפלגתו מכולנו - השר אלי כהן, בגלל כתבה שבה התהדר בתכנית שהמשרד לא סיים להכין • השר אלי כהן: "אתם יכולים לקפוץ לי" • המנכ"ל באב"ד: "אתה עסוק בתקשורת והעצמה אישית"
אריה ריבקינד
כ"א אלול התשע"ז / 11.09.2017 23:35

מלחמת קרדיטים? לא רק אצל החרדים: מנכ”ל משרד האוצר שי באב”ד ושר הכלכלה אלי כהן ניהלו לאחרונה חילופי דברים קשים סביב טענות על הדלפות וגזירת “קופונים פוליטיים”. כך פרסם הערב (שני) עמית סגל בחדשות 2.

על פי הכתבה, באב”ד  – מקורבו של השר משה כחלון – זעם על שבעיתון ‘דה מרקר’ התפרסמה תמונתו של כהן בכתבה על הקלה בהלוואות לעסקים ושלח לו הודעה נזעמת.

“למה אתה שוב יוצא עם משהו לפני שהעבודה הסתיימה?”, אמר לכהן. “זה יתנקם במשרד שלך בסוף, זה עושה נזק. אני יכול להדליף ולגזור קופון, אבל אני מחכה להציג למשה משהו מסודר. למה?”

על כך השיב כהן: “כל הפקידים אצלכם שמדליפים לא אצלנו! בקיצור, אתם יכולים לקפוץ לי, ותמשיכו להתעסק בגנון שלכם”.

באב”ד ענה: “בפעם אחרונה שבדקתי, גם אתה כפוף להחלטת ממשלה. אבל הבנתי את הגישה, ואפעל בהתאם”.

השניים, חברי מפלגת כולנו, המשיכו.

כהן: “עשה לעצמך טובה, אל תפנה אליי”.

באב”ד: “חשבתי שאפשר לדבר איתך בטוב, טעות שלי. אתה פשוט אדם חולה שאיבד את זה לגמרי”.

כהן השיב בתוקפנות: “רק אדם חולה מתעסק בכתבה באינטרנט, רק בוחש פונה לגורמים שונים. בינתיים בשטח מי שמביא אנשים זה אני”.

באב”ד השיב בזעם: “אצלי בלו”ז יש ישיבות עבודה ועשייה – אתה עסוק בתקשורת והעצמה אישית כל הזמן. לא רק אני אומר את זה, אלא אנשי מקצוע שעבדו ועובדים איתך. זה השם שיצא לך”.

בהמשך שלח באב”ד לשר כהן כתבה מגלובס, העוסקת ביומנו של כהן, בה נחשף כי חלק ניכר מזמנו מוקדש לשיחות ופגישות עם עיתונאים. “עצה אישית: לך לטיפול”, כתב לו.

בתגובה לכתבה ששודרה בערוץ 2 הגיבו כהן ובאב”ד בתגובה משותפת: “בלהט העשייה למען הציבור נאמרים לעתים בין חברים דברים שעדיף שלא היו נאמרים. אנחנו עם הפנים קדימה להמשך עבודה משותפת למען הציבור בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות